گردشگری و موسیقی برای جامعه لازم و شادی‌آفرین است
گردشگری و موسیقی برای جامعه لازم و شادی‌آفرین است
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: شادی ابزارهای مختلفی دارد و یکی از ابزارهای مشروع و درست استفاده از موسیقی اصیل و ملی است که بتواند هویت و فرهنگ ما را حفظ کند، گردشگری و موسیقی می‌تواند در جامعه شادی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، سیدعزت‌الله ضرغامی عصر پنجشنبه در آیین بازگشایی مجدد هتل آپادانا در مرودشت اظهار کرد: کنسرت و موسیقی برای جامعه تهدید نیست بلکه فرصت است؛ هرجا مردم هستند و شادی هست حتما در آنجا فرصت‌های ارزشمندی برای کشور است.

وی با قدردانی از سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی تصریح کرد: از طرف من آقای عقیلی به عنوان سفیر میراث فرهنگی انتخاب شده که امیدوارم مجموعه ای از کنسرت‌های شادی آفرین را در همین مجموعه و در کنار تخت جمشید برای مردم برگزار کند.

ضرغامی در خصوص بازگشایی مجدد هتل آپادانا نیز اظهار داشت: این مجموعه در گذشته در کنار تخت جمشید افتتاح اما مدت‌ها تعطیل و بلا استفاده مانده بود، جا دارد که از سرمایه‌گذاری که برای تکمیل این مجموعه تلاش کرده تشکر و قدردانی ویژه‌ شود زیرا این هتل هم اکنون مجموعه آبرومندی شده که می‌تواند فعالیت خود را شروع کند.

ضرغامی ادامه داد: شهرستان مرودشت از ظرفیت‌های بالای میراث فرهنگی و گردشگری برخوردار است و برخی از ظرفیت‌های بی بدیل استان فارس در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هنوز مغفول مانده است که حتما در سفرهای دیگر به این استان برای معرفی و استفاده از این ظرفیت ها برنامه ریزی خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی با تاکید بر ضرورت نامگذاری روزی به نام مرودشت در تقویم گردشگری کشور ادامه داد: این شهرستان تاریخ کهنی دارد و از ریشه‌های ارزشمند فرهنگی ملت ایران و کل بشریت پاسداری می‌کند.

ضرغامی اضافه کرد: مردم مرودشت توفیقات بسیاری در طول سالیان کهن داشتند که امروز به دست ما رسیده است و برای مرودشت در دهه کرامت سه عنوان کرامت، ایثار و مقاومت مدنظر است؛ مرودشت در کنار همه برکت‌هایی که خداوند به این شهرستان عطا کرده است در حوزه کشت گندم نیز از مقام برتر در کشور برخوردار است.

ضرغامی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰ شهید گلگون کفن شهرستان مرودشت در دوران دفاع مقدس گفت: مردم مرودشت مصداق بارز مقاومت هستند.