زمان آن رسیده که اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود
زمان آن رسیده که اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود
رییس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: در هیچ جای دنیا هیچ اقتصادی بدون حضور یک بخش خصوصی قوی به سمت توسعه حرکت نکرده و الان زمان آن است که سهم بخش خصوصی از اقتصاد افزایش پیدا کند و اقتصاد به بخش خصوصی و مردم واگذار شود و در این زمینه هم حمایت‌های لازم صورت گیرد.

غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در رابطه با ارزیابی خود از انتخابات دهمین دوره هیات رییسه اتاق ایران به اقتصادآنلاین گفت: متفاوت بودن این دوره با دوره قبلی درست است، شرایط تازه‌ای در آیین‌نامه جدیدی که تصویب شد آورده شده که این تفاوت را ایجاد کرده است.

شافعی افزود: آنچه که مسلم است این است که بخش خصوصی باید رو به تعالی حرکت کند و هر دوره نسبت به دوره قبلش از درجات رفیع‌تری برخوردار شود.

وی ادامه داد: افرادی که سکانداری بخش خصوصی را برعهده می‌گیرند هم باید از بخش خصوصی باشند، هم کارآمد و هم افرادی باشند که تعامل سازنده با حاکیمت برقرار کنند و بتوانند مطالبات بخش خصوصی را با جدیت و قاطعیت دنبال کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی و دولت باید مکمل یکدیگر باشند و خدای نکرده در مقابل همدیگر نباشند. تنها راه رسیدن به توسعه اقتصادی کشور این است که دولت و بخش خصوصی بتوانند همدیگر را کامل کنند برای آینده اقتصاد ایران و همه تلاش هم همین است.

شافعی بیان کرد: البته هر انتخاباتی به دنبال خودش مسائلی را هم دارد، ما در داخل اتاق همه سعی‌مان این است که انتخابات به نحو مطلوب و سالم برگزار شود. بخش خصوصی با یک انتخابات خوب باید قابلیت‌های خودش را نشان بدهد، زمان آن رسیده که بخش خصوصی به حاکمیت و جامعه نشان بدهد که به بلوغ کامل رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این که همه تلاش‌مان را برای آینده بهتر اتاق می‌کنیم، گفت: قدرمسلم حاکمیت هم به این قضیه توجه دارد و باید حمایت و نظارت را مورد توجه قرار دهد و دخالت در این زمینه هرچقدر کمتر باشد به نفع اقتصاد کشور است. در هیچ جای دنیا هیچ اقتصادی بدون حضور یک بخش خصوصی قوی به سمت توسعه حرکت نکرده است و الان زمان آن است که سهم بخش خصوصی از اقتصاد افزایش پیدا کند و اقتصاد به بخش خصوصی و مردم واگذار شود و در این زمینه هم حمایت‌های لازم صورت گیرد.