مردم و مسافران از تظاهر به روزه‌خواری پرهیز کنند
مردم و مسافران از تظاهر به روزه‌خواری پرهیز کنند
فرمانده فراجا با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و سفرهای نوروزی گفت: مردم و مسافران از تظاهر به روزه‌خواری در این ایام پرهیز کنند و رستوران‌ها در شهرهای مسافرپذیر نیز با توجه به پروتکل‌های اعلام‌شده از سوی پلیس خدمات‌رسانی خود را انجام دهند.

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور در رزمایش طرح نوروزی ۱۴۰۳ پلیس که صبح امروز (یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲) در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: امسال تمام دستگاه‌ها به شکل تمام قد در طرح نوروزی مشارکت دارند. نوروز امسال به دلیل مقارن شدن با ماه رمضان از ویژگی خاصی برخوردار است و لذا شعار مجموعه انتظامی کشور در این ایام آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت است.

وی افزود: در سال جدید ماموران و نیروهایی که برای خدمت به مردم در جاده‌ها مستقر می‌شوند، روزه هستند و باید ۲۴ ساعته به مردم خدمت‌رسانی کنند، لذا از مردم می‌خواهم که با رعایت قوانین و مقررات آن‌ها را همراهی کنند.

رادان با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار نیرو در ایام نوروز از چندین سازمان‌ و دستگاه‌ در جاده‌ها مستقر می‌شوند، گفت: هدف از استقرار این نیروها تامین آرامش و امنیت مردم در سفرهای نوروزی است.

فرمانده فراجا با تاکید بر ضرورت برخورد با تخلفات حادثه‌ساز گفت: افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی می‌تواند بازدارنده باشد. حقیقت این است که طبق آمارهای ما کمتر از ۱۰ درصد از رانندگان مرتکب تخلف می‌شوند. اما همین ۱۰ درصد قانون گریز برای ۹۰ درصد دیگر نیز حادثه ساز شده و ایمنی ترافیکی را از بین می‌برند. از این رو تاکید دارم که باید با این متخلفین به صورت جدی برخورد شود.

وی همچنین با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و سفرهای نوروزی گفت: مردم و مسافران از تظاهر به روزه‌خواری در این ایام پرهیز کنند و رستوران‌ها در شهرهای مسافرپذیر نیز با توجه به پروتکل‌های اعلام‌شده از سوی پلیس خدمات‌رسانی خود را انجام دهند.