زمان اعلام لیست نوبت متقاضیان خودروهای داخلی
زمان اعلام لیست نوبت متقاضیان خودروهای داخلی
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۴۰ درصدی تولید خودرو در سال جاری خبر داد.

 

 مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۴۰ درصدی تولید خودرو در سال جاری خبر داد و با تشریح جزییات طرح یکپارچه عرضه خودرو، اعلام کرد: از فردا (شنبه) مرحله اول طرح بزرگ عرضه یکپارچه خودرو های داخلی بر مبنای لیست نوبت دهی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالله توکلی لاهیجانی با اشاره به رشد تولید خودرو اظهار داشت: ‌از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ هر سال کمتر از یک میلیون دستگاه و حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌شد که ۲۰ درصد آن هم خودروهای ناقص بود، اما امسال از این بحران کاهش تولید خودرو عبور کردیم.

وی افزود: برآورد می‌شود تا پایان سال به تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه برسیم که افزایش تولید ۴۰ درصدی محقق خواهد شد و عملاً تثبیت جریان تولید در کشور اتفاق افتاده است.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: با توجه به رشد مستمر تولید خودرو و با الگوبرداری از کشورهای موفق دنیا از فردا (شنبه) طرح بزرگ عرضه یکپارچه خودروهای داخلی شروع خواهد شد که مرحله اول پیش ثبت‌نام متقاضیان است که با وکالتی کردن حساب شخصی خود به نفع سازمان حمایت که در آن مبلغ اعلام شده وجود دارد، می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.

توکلی لاهیجانی ادامه داد: از روز ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه هم افرادی که حساب وکالتی با مبلغ اعلام شده ایجاد کردند، می‌توانند در سایت اعلام شده، اقدام به پیش ثبت‌نام به منظور قرارگیری در لیست نوبت‌دهی خودروی مدنظر خود کنند.

این مقام وزارت صمت درباره حذف قرعه‌کشی هم گفت: قرعه‌کشی به معنای واگذاری خودرو به عده‌ای و عدم واگذاری به سایرین است، اما در شیوه فعلی به همه متقاضیان واجد شرایط خودرو تعلق خواهد گرفت و فقط نوبت تحویل خودرو و یا اولویت آنها مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: به عبارتی همه متقاضیان در لیست انتظار قرار خواهند گرفت و نوبتشان مشخص می‌شود، اما هر فرد می‌تواند با انصراف از طرح، مبلغ مسدود شده در حساب شخصی وکالتی خود را آزاد کند یا آنکه پس از اعلام نتایج در صورت تمایل به تحویل گیری خودرو در زمان اعلام شده نسبت به قطعی کردن ثبت نام در طرح فروش خودروساز بر اساس قیمت روز اقدام کند.

توکلی لاهیجانی گفت: بر مبنای برنامه تولید خودروسازان و تثبیت جریان تولید، از فروردین سال آینده نوبت تحویل خودرو به همه متقاضیان، اعلام خواهد شد و از آن پس، بر اساس فراخوان خودروسازان و قیمت روز مصوب شورای رقابت، متقاضیان می‌توانند نسبت به قطعی نمودن ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل دفتر خودروی وزارت صمت تاکید کرد که با اجرای این طرح و واگذاری خودرو پیش‌بینی می‌شود که بازار خودرو در سال آینده به سمت رقابتی شدن پیش برود.

وی درباره امکان ثبت‌نام هم‌زمان در فروش اخیر ایران‌خودرو و طرح بزرگ فروش خودرو هم گفت: افرادی که تا زمان اعلام نتایج در سامانه فروش بزرگ خودرو، در طی مدت اعلام شده در اطلاعیه این طرح در سامانه esalecar.ir از خودروسازان کشور خودرویی خریداری کرده باشند از لیست حذف خواهند شد؛ در این زمینه باید دقت کرد که برای این طرح فروش لازم است وکالتی کردن حساب شخصی به نفع سازمان حمایت و مسدود نمودن ۱۰۰ میلیون تومان وجه اعتبار تا زمان اعلام نتایج نوبت دهی انجام گردد، پس از آن یا متقاضی با زمان نوبت اعلامی موافق است که نسبت به قطعی کردن ثبت نام و پرداخت وجه خودرو بر اساس فراخوان طرح فروش خودروساز اقدام می‌کند و یا آنکه انصراف خود را از قرارگیری در لیست انصراف اعلام می‌کند.