اختلاف نظر در اداره امور کشور طبیعی است
اختلاف نظر در اداره امور کشور طبیعی است
رییس جمهور گفت: تفاوت سلیقه و اختلاف نظر در عرصه گسترده اداره امور کشور طبیعی است، اما پیگیری موارد اختلافی باید از مبادی قانونی و حقوقی و به دور از هرگونه حاشیه‌آفرینی و ارسال پیام اختلاف باشد.

سید ابراهیم رییسی ب در جلسه هیئت دولت، با اشاره به حضور ارزشمند و تاریخی اقشار مختلف مردم در جشن بزرگ عید غدیر و تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری این جشن و پوشش مناسب رسانه‌ای آن، این شکوه به یاد ماندنی را نمادی از انسجام ملی حول محور ولایت و همچنین جلوه‌گاه نشاط اجتماعی دانست و بر افزایش بیش از پیش زمینه‌های بروز و ظهور نشاط اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

رییس جمهور برگزاری مردمی مناسک وحدت‌بخشی همچون جشن بزرگ عید غدیر را الگوی مناسبی برای مسئولان در همه ارکان حاکمیت دانست و با تاکید بر پرهیز از هر اقدامی که پیام آن به جامعه، حتی احتمال وجود اختلاف میان قوا باشد، افزود: تفاوت سلیقه و اختلاف نظر در عرصه گسترده اداره امور کشور طبیعی است، اما پیگیری موارد اختلافی باید از مبادی قانونی و حقوقی و به دور از هرگونه حاشیه‌آفرینی و ارسال پیام اختلاف باشد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش قانون ایجاد و فعالیت برخی شوراها که نمایندگان آنها از سوی وزرا تعیین می‌شوند، اما پس از انتصاب، دولت امکان نظارت بر عملکرد آنها را ندارد، دارای اشکال دانست و گفت: این قانون نیاز به اصلاح دارد، چرا که منطقی نیست فردی به عنوان منصوب دولت در مجموعه‌ای فعالیت کند،‌ اما دولت و اعضای آن امکان نظارت بر عملکرد او را نداشته باشند.

رییسی بر ضرورت پاسخگویی سریع، اثرگذار و مستدل دستگاه‌ها به شبهاتی که در مورد حوزه‌های تخصصی دولت مطرح می‌شود، تاکید و وزرا را مکلف کرد نسبت به ابهامات مطرح شده در کمترین زمان ممکن پاسخ دهند.