دولت پای جوانسازی و جوانگرایی ایستاده است
دولت پای جوانسازی و جوانگرایی ایستاده است
معاون امور جوانان با بیان این که جوانسازی عزم این دولت است، افزود: آیت الله رئیسی بارها گفته است که کشور نیاز به این جوانگرایی و جوان سازی دارد و هر چند ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد ولی دولت پای آن ایستاده است.

به گزارش پپایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از وزارت ورزش و جوانان، وحید یامین پور در آغاز گردهمایی معاونین جوانان سراسر کشور که در هتل المپیک در حال برگزاری است گفت: حدود ۱۷ معاون جوانان از دوره قبل این گردهمایی تغییر کرده اند و بیش از پنجاه درصد جمع جدید هستند که برای همه آرزوی توفیق در انجام ماموریت ها و تکالیفشان را داریم.
وی با بیان اینکه برای انتخاب معاون جوانان و احراز صلاحیت آن ها، علاوه بر گفتمان دولت و خط مشی نظام، انگیزه و تحرک هم ملاک است، اظهار داشت: خدا را شکر آنچه که اکنون شاهدیم این است که وضعیت صلاحیت علمی و نگرش و انگیزه کار مجموعه معاونت امور جوانان چه در ستاد و چه در استان ها خوب است و خوشبختانه به یک ثبات خوبی نسبت به گذشته رسیده ایم و در حال حاضر مجموعه چابک، فعال و سالمی داریم.
معاون امور جوانان با بیان این که حوزه جوانان به شدت زیر سایه ورزش بود، اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد معاونان ما در استان‌ها از ورزشی‌ها بودند که اکنون کاملا اوضاع متفاوت شده است.
وی با بیان اینکه گفتمان دولت سیزدهم جوان انقلابی است، افزود: دولت به خاطر انتخاب جوانان در پست‌های مدیریتی تحت فشار بود اما پای آن ایستاده است و ان شاءالله دولت آینده به مراتب جوان‌تر از دولت فعلی است.
وی با بیان این که جوانسازی عزم این دولت است، افزود: آیت الله رئیسی بارها گفته است که کشور نیاز به این جوانگرایی و جوان سازی دارد و هر چند ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد ولی دولت پای آن ایستاده است.
وی با بیان اینکه توقعات از معاونت امور جوانان و شورای عالی جوانان بالا رفته است گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی که اخیرا برگزار شد شورای عالی جوانان به شورای عالی نوجوانان و جوانان تبدیل شد و حجم عظیمی از کار اضافه شد.
یامین پور کنشگری و ارتباطات شخصی معاونین امور جوانان استان‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: کنشگری و ارتباطات شخصی شما با دانشگاه، دانشجویان، تشکل‌ها، موسسات، تشکل‌های بانوان، بسیج و … برای ما موضوعیت دارد.
وی افزود: به لحاظ دانش نیز معاونان جوانان باید هم به روز و هم با ستاد هماهنگ باشند و مرجع ارائه آمار درست در حوزه جوانان و موضوعات و مسائل مربوط به جوانان باشند.
معاون امور جوانان همچنین به اعتبارات حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: برای تقسیم بودجه و اعتبار، اعتقادی به تقسیم مساوی نداریم بلکه ظرفیت استان برای ما ملاک است. در دو سال اخیر تا ۱۰ برابر افزایش اعتبار نسبت به سال ۱۴۰۰ در برخی استان ها داشتیم.
معاون امور جوانان همچنین به مراقبت های لازم حقوقی و قانونی در هزینه کرد مالی استان ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه هماهنگی های لازم را با ستاد و معاونت حقوقی داشته باشید.
وی به ارتباط و تعامل معاونین جوانان استان ها به خصوص استان های همجوار تاکید کرد و افزود: این ارتباطات بین استان ها باید تقویت شود و از دل آن طرح های مشترک بیرون بیاید. رویداد نما نمونه ای بود که توانست از این حیث ارتباط بین استان ها را در پنج پهنه کشور تقویت کند.
معاون امور جوانان در پایان با بیان این که انتظار ما ابتکار عمل هم در تعامل بین استانی و هم با سایر دستگاه ها است، تاکید کرد: نقد و آسیب شناسی صریح برنامه های اجرا شده گذشته انتظار ما است که امیدواریم در این دوره سه روزه انجام شود تا بتوانیم برنامه های آتی را به مراتب بهتر اجرا کنیم.