اعتبارات مشاغل خانگی ۳۵ درصد افزایش داشته است
اعتبارات مشاغل خانگی ۳۵ درصد افزایش داشته است
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از اشتغال امسال باید در حوزه مشاغل خانگی باشد، گفت: اعتبارات مشاغل خانگی ۳۵ درصد از طرف دولت افزایش داشته است.

به گزارش  پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از فارسج، محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز در حاشیه افتتاح بازارچه برکت استان البرز، با بیان اینکه این نمایشگاه با کیفیت برتری نسبت به موارد مشابه در استان‌های دیگر افتتاح شد، گفت: ۹۰ غرفه با ۱۸۰ شرکت کننده در دوره اول این نمایشگاه فعالیت خود را آغاز کردند که از همه مردم دعوت می‌کنیم برای بازدید از نمایشگاه فوق حضور پیدا کنند. چندین غرفه با حضور ناتوانان جسمی و‌ معلولان برقرار است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تمرکز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر توسعه بازار مشاغل خانگی است، اضافه کرد: سال گذشته دغدغه اصلی ما مجوز بود که خوشبختانه شرایط مساعد شد و شاهد تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار هستیم، امسال نیز تمرکز خود را بر توسعه بازار مشاغل خانگی کذاشته ایم.

این مقام مسؤول اضافه کرد: هدف گذاری از اشتغال ایجابی در سال جاری رسیدن به ۱۵ درصد است، یعنی از یک میلیون شغل که باید ایجاد شود، ۱۵ درصد در حوزه مشاغل خانگی باشد، این چشم انداز برای چهار ساله دولت بوده که با توجه به اینکه در ۲ سال اول به ۱۰ درصد رسیده ایم امید است در سومین سال فعالیت دولت آمار ۱۵ درصد به نتیجه برسد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: اعتبارات مشاغلی خانگی ۳۵ درصد از طرف دولت افزایش پیداکرده است و طبق قولی که از بانک مرکزی گرفته ایم تا مهر ماه اگر ۷۰ درصد از اعتبار موجود را مصرف کنیم، اعتبار افزایش می یابد.