راهکارهای فناورانه برای کاهش حوادث جاده‌ای دنبال می‌شود
راهکارهای فناورانه برای کاهش حوادث جاده‌ای دنبال می‌شود
تهران- ایرنا- معاون علمی، فناوری و دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: امروز مهمترین، ارزان‌ترین و کارآمدترین راه‌ها برای کاهش حوادث جاده‌ای، راهکارهای فناورانه است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، “روح الله دهقانی فیروزآبادی” در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در محل مصلای تهران افزود: حوادث جاده‌ای همواره منجر به از دست دادن نیروی ارزشمند انسانی به ویژه افراد نخبه می‌شود و این آسیب‌ها به هیچ عنوان جبران پذیر نیست.
وی تاکید کرد برای رفع این معضل باید در قالب یک برنامه کلان ملی به آن پرداخته شود تا شاهد امن‌تر شدن جاده‌ها باشیم.
دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: هشت دستگاه به طور مستقیم در مباحث آسیب جاده‌ای مسئولیت دارند و باید گفت امروز مهم‌ترین راهکارها، همچنین ارزان‌ترین و کارآمدترین آنها برای کاهش حوادث جاده‌ای، راهکارهای فناورانه است.
وی ادامه داد: برنامه ملی کاهش آسیب‌های جاده‌ای که به اختصار “کاج” نامگذاری شده، از سوی وزارت راه و شهرسازی و پلیس با سرعت و قوت مورد توجه است.
معاون رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: در این معاونت بتوانیم در قالب یک برنامه ملی از توان و تخصص حدود ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان استفاده کنیم تا در قالب یک برنامه پنج ساله، به کاهش چشمگیر آسیب‌های جاده‌ای و بهبود کیفیت حمل و نقل برسیم.