دارایی‌های ایران در عراق، کره جنوبی و ژاپن آزاد می شوند
دارایی‌های ایران در عراق، کره جنوبی و ژاپن آزاد می شوند
بر اساس اعلام یکی از شبکه‌های عربی آمریکا دارایی‌های بلوکه شده ایران را در سه کشور آزاد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، شبکه خبری سعودی در توییت خود مدعی آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در عراق، کره جنوبی و ژاپن شد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز ۲۱ اسفند اظهار داشت، اگر همه چیز از طرف آمریکایی خوب پیش برود، در کوتاه مدت شاهد تبادل زندانیان نیز خواهیم بود.

به دنبال سخنان وزیر خارجه ایران، وبگاه شبکه «العربیه» در توییتی مدعی شد که قرار است در ازای آزادی سه شهروند آمریکایی توسط ایران، سه کشور عراق ، ژاپن و کره جنوبی دارایی‌های مسدود شده ایران را آزاد کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه درباره گفت‌وگو برای رفع تحریم‌ها نیز اظهار داشت: «در موضوع لغو تحریم‌ها همچنان تبادل پیام با طرف آمریکایی جریان دارد. در موضوع تبادل زندانیان موجود بین ایران و آمریکا به توافقی در روزهای اخیر دست یافتیم و اگر همه چیز از طرف آمریکایی خوب پیش برود، فکر می‌کنم در کوتاه مدت شاهد تبادل زندانیان نیز خواهیم بود.»

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه ما این پرونده را یک پرونده کاملا انسانی می‌دانیم، افزود: «از مارس سال گذشته در این رابطه سندی بین ما و آمریکا به صورت غیرمستقیم به امضا و تایید رسید، اما زمینه اجرای آن اکنون فراهم شده است. از نظر ما همه چیز آماده است، طرف آمریکایی در حال آخرین هماهنگی‌های فنی خود قرار دارد.»

وزیر خارجه ایران در عین حال بیان کرد: «من به عنوان مسئول دستگاه دیپلماسی در ارسال پیام‌ها به مقامات آمریکایی گفتم که مقامات آمریکایی در اتخاذ تصمیم نهایی جرأت و جسارت لازم را تاکنون نتوانسته‌اند از خودشان به نمایش بگذارند. در حالی که طرف ایرانی با عقلانیت، ابتکار و شجاعت خیلی شفاف و روشن در میز مذاکره غیرمستقیم ایده‌های رو به جلو را مطرح کرده است.»

وی گفت: «با توجه به آنچه گذشته زمینه خوبی برای رسیدن به جمع بندی گفت‌وگوهای طولانی ماه‌های گذشته وجود دارد. در مسیر دیپلماسی و مذاکره به خوبی قرار داریم و امیدواریم هر چه زودتر نتیجه‌ای که مطلوب است با رعایت کامل منافع ملت‌مان حاصل شود»