دادستان کل کشور: برای ایجاد صلح پایدار در منطقه، کشور‌ها باید با تروریسم و افراط‌گرایی مبارزه کنند
دادستان کل کشور: برای ایجاد صلح پایدار در منطقه، کشور‌ها باید با تروریسم و افراط‌گرایی مبارزه کنند
دادستان کل کشور گفت: اگر می‌خواهیم در منطقه به دنبال صلح پایدار و امنیت کافی باشیم لازم است کشور‌های منطقه به ویژه دو کشور ایران و چین با همکاری خود با تروریسم و افراط گرایی مبارزه کنند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی که به منظور شرکت در بیست و یکمین اجلاس دادستان‌های کل عضو سازمان همکاری شانگهای به کشور چین سفر کرده است با یینگ یانگ دادستان کل چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دادستان کل کشور با قدردانی از دعوت و میزبانی این اجلاس مهم توسط کشور چین گفت: کشور ایران و چین دو کشور مهم منطقه بوده و در موضوعات مختلف دارای نگاه و سیاست مشترک هستند.

وی گفت: سفر رئیس جمهور ایران به کشور چین و نیز عضویت ایران به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگ‌های نقطه عطفی در تاریخ روابط دو کشور داشته و موجب تقویت همکاری‌ها و بهبود مناسبات خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی با بیان اینکه جایگاه دو کشور درعرصه بین المللی ایجاب می‌کند که روابط فیمابین در همه زمینه‌ها تقویت گردد گفت: این دیدار را در راستای بهبود همکاری‌های حقوقی و قضایی می‌دانیم.

دادستان کل کشور افزود: در عرصه بین الملل کشور ایران و چین دارای منافع مشترک بسیاری هستند که با تعمیق روابط حقوقی و قضایی می‌توان از این منافع در مقابل هجمه‌ها و فشار‌های سیاسی، اقتصادی و قضایی به بهترین شکل محافظت کرد.

وی با بیان اینکه کشور ایران یکی از قربانیان اصلی تروریسم است، گفت: معتقد هستیم اگر می‌خواهیم در منطقه به دنبال صلح پایدار و امنیت کافی باشیم لازم است کشور‌های منطقه به ویژه دو کشور ایران و چین با همکاری خود با تروریسم و افراط گرایی مبارزه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در پایان پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک فیمابین برای پیگیری مسائل حقوقی و قضایی را مطرح کرد.

گفتنی است در این دیدار دادستان کل کشور چین ضمن خوشامدگویی به هیئت عالی قضایی ایران با ابراز خشنودی از برگزاری این دیدار تعمیق روابط دو جانبه را مورد تاکید قرار داد.