راه‌حل‌های مجلس برای مدیریت بازار ارز مورد توجه قرار گیرد
راه‌حل‌های مجلس برای مدیریت بازار ارز مورد توجه قرار گیرد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در جلسه نظارتی خود راه حل‌های زیرساختی و کوتاه مدت مدیریت بازار ارز را ارائه کرده بود که باید به آن توجه شود تا شاهد ثبات در قیمت ارز باشیم.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی (دوشنبه اول اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی طی نطق پیش از دستور، اظهار داشت: در ابتدا وظیفه می دانم از حضور حماسی و تاریخ‌ساز مردم بصیر ایران اسلامی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن صمیمانه قدردانی کنم و در برابر ملت موقعیت‌شناس ایران سر تعظیم و احترام فرود می‌آورم. پیام مشترک این حضور حماسی آن بود که منافع ملی و آرامش و امنیت ملت خط قرمز تمام مردم ایران است و در سایه این اتحاد، هیچ شخص و گروهی نمی‌تواند گزندی به ایران سرافراز برساند.

حق نداریم کوتاهی و کم‌کاری خود را پشت حضور حماسی مردم پنهان کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ملت ایران همچون گذشته دشمن‌شکن است و با تیزبینی نقشه‌های شوم دشمنان ایران و انقلاب اسلامی را می بیند و با عمل به موقع خود آن را خنثی می‌کند. نیازمند تاکید است که ما مسئولان حق نداریم کوتاهی و کم‌کاری خود را پشت این حضور حماسی مردم پنهان کنیم و ناکارآمدی‌ها را نبینیم؛ بر ما بیشتر از گذشته فرض است که با قدردانی از ملت سربلند ایران در راستای برداشتن بار مشکلات از روی دوش مردم اقدام کنیم.

وی ادامه داد: این روزها برادران مسلمان ما در ترکیه و سوریه با فاجعه بزرگ انسانی ناشی از زلزله مهیب دست و پنجه نرم می‌کنند. ده‌ها هزار نفر در این حادثه جان باختند و از سرنوشت هزاران نفر دیگر هنوز خبری در دست نیست. اینجانب به نمایندگان از منتخب مردم ایران در مجلس بار دیگر این مصیبت را به مردم این کشورها تسلیت می گویم.

قالیباف اظهار داشت: البته مسئولان سازمان هلال احمر و برخی دیگر از گروه‌های جهادی برای کمک به مردم ترکیه و سوریه فعالان اقدام کرده اند و نوع دوستی تاریخی ملت مهربان ایران را به نمایش گذاشتند که وظیفه خود می دانم از همه آنها تلاش کنم. در همین زمینه ضروری است کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در صورتی که سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این زمینه نیاز به کمکی از جانب مجلس داشت، گزارش اقدامات مورد نیاز را به مجلس ارائه کند تا اقدام فوری صورت گیرد.

احتمال زلزله‌های مهیب در ایران هنوز به صورت جدی مطرح نیست

وی گفت: همچنین لازم است به این نکته توجه داشته باشیم که این زلزله سهمگین بار دیگر نگرانی‌ها را درباره میزان آمادگی مدیریت بحران دستگاه‌های مربوط در کشورمان زنده کرد. اگرچه احتمال زلزله‌های مهیب در ایران هنوز به صورت جدی مطرح نیست، اما باید برای این روز احتمالی که ممکن است حتی در آینده‌ای دور سر برسد، آماده بود.

قالیباف متذکر شد: تجربه زلزله اخیر باید همه ما را از خواب بیدار کند و خود را برای هر گونه بحران ناشی از بلایای طبیعی آماده کنیم. در همین زمینه لازم است کمیسیون‌های عمران و اصل ۹۰ مجلس اقدامات صورت گرفته برای مدیریت بحران در سراسر کشور را به طور دقیق بررسی کرده و گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین لازم است به افزایش قیمت ارز در چند روز اخیر اشاره کنم. مدیریت قیمت ارز اهمیت زیادی برای کنترل ثبات در همه عرصه‌های اقتصادی دارد. مجلس در جلسه نظارتی خود راه حل های زیرساختی و کوتاه مدت مدیریت بازار ارز را ارائه کرده بود. ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته، از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی می‌خواهم به آن توجه ویژه ای داشته باشند تا ما شاهد ثبات در قیمت ارز و اقتصاد ایران باشیم.