موافقت کمیسیون اجتماعی با تعطیلی روز شنبه
موافقت کمیسیون اجتماعی با تعطیلی روز شنبه
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از کاهش ساعات کاری ادارات به ۴۰ ساعت در ۵ روز هفته و جایگزینی شنبه به عنوان روز تعطیل در هفته در پی تصویب لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

 

به گزارش پپایگاه خبری صابرین آنلاین، ولی اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، در تشریح دستورکار(دوشنبه ۲۲خردادماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست جزییات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس آخرین اصلاحاتی که در این ماده اعمال شد، ساعات کاری ادارات را که دولت ۴۲ ساعت در هفته پیشنهاد داده بود به ۴۰ ساعت در هفته کاهش دادیم به این صورت که در ۵ روز کاری کارمندان روزانه ۸ ساعت فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: تبدیل پنجشنبه‌ها به روز کاری و تعیین شنبه به عنوان روز تعطیل از دیگر مصوبات نشست امروز این کمیسیون بود تا مناسبات اقتصادی کشور تحت تاثیر تفاوت روزهای تعطیل در هفته با سایر کشورها قرار نگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: بررسی این لایحه در کمیسیون به اتمام رسید و گزارش آن جهت بررسی به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در این نشست معاون سازمان اداری و استخدامی کشور و نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.