چین خواستار تقویت مناسبات ایران و عربستان شد
چین خواستار تقویت مناسبات ایران و عربستان شد
وزیر امور خارجه چین در دیدار مشترک با معاونان وزرای امور خارجه ایران و عربستان در پکن اعلام نمود که چین ضمن حمایت از گسترش همکاری‌های  ایران و عربستان، خواستار تقویت مناسبات اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و تبادلات مردمی ایران و عربستان سعودی است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از تسنیم، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و الخریجی، قائم مقام وزارت امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی عصر جمعه بصورت مشترک با  “وانگ یی”، عضو دفتر سیاسی حزب و وزیر امور خارجه چین دیدار و گفتگو نمودند.

وانگ یی در این دیدار با تبریک برگزاری نخستین نشست معاونان وزارت امور خارجه ایران، چین و عربستان سعودی به میزبانی پکن اعلام نمود که چین ضمن حمایت از گسترش همکاری‌های  ایران و عربستان، خواستار تقویت مناسبات اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و تبادلات مردمی ایران و عربستان سعودی است.

وانگ یی همچنین در این دیدار با اشاره به حمایت چین از موضع کشورهای اسلامی و عربی در مسئله فلسطین خواستار تسریع در آتش بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه در غزه شد و راه حل بحران در فلسطین را احترام به خواست و حقوق‌ مشروع مردم فلسطین دانست.

علی باقری نیز در این دیدار ضمن تمجید از نقش میانجیگرانه چین در برقراری مجدد روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همکاری مشترک میان سه کشور در زمینه‌های توسعه‌ای، زیست محیطی، فرهنگی و اقتصادی تاکید نمود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نخستین نشست مشترک معاونان وزارت امور خارجه ایران-چین- عربستان سعودی در پکن حضور دارد، بعدازظهر جمعه بصورت مجزا با دنگ لی معاون وزیر خارجه چین و الخریجی قائم مقام وزارت خارجه عربستان سعودی دیدار نموده و در خصوص مسائل مورد علاقه دو طرف از جمله توقف تهاجم مردم مظلوم غزه و لزوم کمک رسانی فوری تبادل نظر نموده بود.