ساخت ۶۰ هزار مسکن برای مددجویان بهزیستی
ساخت ۶۰ هزار مسکن برای مددجویان بهزیستی
رئیس سازمان بهزیستی کشور از ساخت ۶۰ هزار مسکن مددجویی با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، علی محمد قادری افزود: سازمان بهزیستی کشور از ۱۵ سال پیش در حوزه تسهیلگری مسکن مددجویان ورود کرده است که با مشارکت دستگاه‌ها و خیران، ۱۷۷ هزار خانوار تحت پوشش، صاحب مسکن شدند.

وی افزود: برآورد سازمان بهزیستی نیاز به ۱۶۰ هزار مسکن مددجویی برای افراد تحت پوشش است که ۱۲۰ هزار مسکن شهری و ۴۰ هزار مسکن در بخش روستایی است همچنین ۱۴۰ هزار نفر از این میزان در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کرده‌اند.

ایجاد ۸۵ هزار اشتغال برای مددجویان در سال گذشته

قادری با بیان اینکه در حوزه اشتغال تعهد سازمان بهزیستی ۶۵ هزار از یک میلیون نفر بود، افزود: در سال گذشته ۸۵ هزار اشتغال یعنی ۱۳۰ درصد مورد انتظار با راستی‌آزمایی ۹۳ درصد توسط سازمان بهزیستی ایجاد شده است.

در این جلسه، سردار جمال‌الدین آبرومند دبیر فرماندهی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) گفت: بسیاری از مشکلات را می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌ها و بهره‌گیری از توان مردمی رفع کرد. اگر مسائل به خوبی برای جامعه بیان و معرفی شود، بسیاری از کارها توسط خود مردم انجام خواهد گرفت.

وی از مشارکت در احداث ۶۰ هزار مسکن مددجویی خبر داد و افزود: با مشارکت سازمان بهزیستی و قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن (ع) برای زنان سرپرست خانوار و فرزندان در آستانه مستقل شدن شغل ایجاد خواهد شد.

در این جلسه که سردار ضیاء الدین حزنی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، میر محمد صادقی معاون بنیاد احسان ستاد اجرایی، سردار نعمان غلامی معاون سازمان بسیج سازندگی و مدیرعامل هلدینگ حمایتی بنیاد مستضعفان نیز حضور داشتند در زمینه اوقات فراغت و سفر برای خانواده های افراد دارای معلولیت بحث و گفت و گو شد.