خاک‌پاشی به صورت انقلاب در حوادث اخیر
خاک‌پاشی به صورت انقلاب در حوادث اخیر
رئیس پیشین مجلس گفت: بوروکراسی کشور ما بیمار است و این از مشکلاتی است که باید حل شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حوادث اخیر به صورت حقیقی خاکپاشی صورت گرفت و رسانه‌ها آن را بزرگ کردند.

علی لاریجانی  در دیدار اینترنتی با دانشجویان خارج از کشور دانشگاه صنعتی شریف با بیان این‌که «در کشور ما انسان‌های جهاندیده مثل بسیاری از نخبگان کم نیستند اما مهم این است که چقدر به کار گرفته شوند»، اظهار کرد: در این مدت خاکپاشی به صورت انقلاب کم نبوده و فضای مجازی و رسانه‌ها وضعیت را طوری منعکس می‌کنند که انگار فضا در ایران ایستاست.

وی اضافه کرد: البته نواقصی هم داریم ولی این خاکپاشی جدی است که در حوادث اخیر هم وجود داشت و آن را بزرگ کردند. بودریار (فیلسوف) می‌گوید در دنیای امروز حقیقت جابجا شده و منطبق با واقعیت بیرونی نیست بلکه آن چیزی است که رسانه‌ها روایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما باید نسبت به کسب دانش حریص باشیم و در این زمینه با انگیزه کار کنیم. دانشگاه‌ها هم باید در جذب متفکرین با حداکثر توان حرکت کنند که البته در این زمینه یک مقدار سخت‌گیری صورت می‌گیرد در حالی که در جذب اساتید و نخبگان نباید امساک کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد اقتصادی خود گفت: در بحث اقتصادی، دیپلماسی ما باید یک چرخش قوی داشته باشد و اراده‌ها را برای سرمایه‌گذاری بیشتر کند. از طرفی اولویت رشد اقتصادی باید همراه با عدالت اجتماعی باشد که البته عدالت اجتماعی باید درست تعریف شود.

لاریجانی در واکنش به دانشجویی که به نبود برنامه در کشور انتقاد داشت، بیان کرد: شیوه من این است که با مسائل و مشکلات مثبت برخورد کنیم و باید به دنبال علاج درد باشیم. به طور مثال شما گفتید طرح آمایش وجود ندارد در حالی که طرح آمایش تصویب شده است. البته به خوب و بد آن کاری ندارم و شاید نواقصی هم داشته باشد که باید برطرف شود ولی به هر حال این طرح وجود دارد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین عنوان کرد: شما می‌گویید فرهنگ کو؟ من دغدغه شما را می‌پسندم. ما در زمینه فرهنگی علمانی مثل شهید مطهری و علامه طباطبایی داریم. که باید آن‌ها را دنبال کنیم. ما خودمان باید عناصر فرهنگی باشیم و دغدغه داشته باشیم اما آیا به این اساتید رجوع کرده‌ایم؟ آیا در موضوع فرهنگ پرسش داشته‌ایم و دنبال پاسخ رفته‌ایم؟

لاریجانی در پایان درباره بوروکراسی کشور اظهار کرد: بوروکراسی کشور ما بیمار است و این از مشکلاتی است که باید حل شود.