حضور مردم در صحنه مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند
حضور مردم در صحنه مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در صحنه بودن مردم و همراهی آنها با نظام، بار مسئولیت‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

سید “محمد حسینی” در دیدار “جواد قناعت” استاندار خراسان جنوبی افزود: همه ما مکلفیم با اقدام به‌موقع جوابگوی این همدلی و همراهی باشیم.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم خراسان جنوبی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن گفت: این وفاداری، صمیمیت و صفای مردم خراسان جنوبی را به دولت هم منتقل خواهم کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به موارد مطرح شده در این دیدار ادامه داد: ارتقای سطح سواد رسانه‌ای مدیران، وزرا و نمایندگان مورد تاکید است.

وی با تاکید بر اهمیت روایت اول متذکر شد: این که خود ما نسبت به انتشار اخبار به‌موقع و بدون وقفه اقدام کنیم، فرصت سوء‌استفاده را از دیگران می‌گیریم.

حسینی گفت: در جنگ رسانه‌ای تمام عیار دشمن، بزرگنمایی اتفاقات را داریم که با روایت اول و انتشار به‌موقع اخبار، موفق نخواهد بود.

وی اظهار داشت: بنا به رهنمود رئیس جمهور همه ما به مشورت نیاز داریم و لازم است در انجام کارهایمان از تجربیات دیگران استفاده کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بر ضرورت لحاظ شدن پیوست رسانه‌ای برای همه برنامه‌های عمرانی و فرهنگی دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی برای انتقال اطلاعات حداکثر استفاده را ببریم.

وی استفاده از ظرفیت هنرمندان را نیز در این زمینه موثر خواند و اظهار داشت: با بهره‌برداری از ظرفیت هنر به خوبی می‌توانیم نسبت به انعکاس دستاوردهای نظام و دولت اقدام کنیم.

حسینی بیان کرد: اعتبارات فرهنگی در بودجه سال آینده ویژه‌تر دیده می‌شود.

وی همچنین با قابل تحسین خواندن اقدامات استان در جذب سرمایه‌گذار گفت: تسهیل شرایط و ایجاد جاذبه بهترین راهکار برای ترغیب سرمایه‌گذاران است و به طور ویژه پیگیر مسایل استان خراسان جنوبی خواهم بود.

ضرورت ویژه دیدن استان‌های کم‌برخوردار در توزیع اعتبارات

استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست بر اهتمام دولت و مجلس شورای اسلامی در ویژه دیدن استان‌های کم‌برخوردار در زمینه توزیع اعتبارات تاکید کرد و گفت: استان‌های تازه تاسیس و کم‌برخوردار باید در توزیع اعتبارات ویژه‌تر دیده شوند تا بتوانند کاستی‌های موجود را کاهش دهند.

جواد قناعت افزود: این اصل در تدوین قوانین نیز باید مدنظر مجلس باشد و دیده شدن همه استان‌ها در یک حد و اندازه در قوانین مصوب مجلس، برای مناطق کمتر برخوردار مناسب نیست و استان‌های برخوردار و کمتر توسعه یافته نباید با هم مقایسه شوند.

وی به توفیقات استان با وجود ضعف موجود در زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی سال ۱۳۸۳ شکل گرفته و استانی تازه تاسیس است که با وجود گستردگی زیاد و پهناوری، از ضعف در زیرساخت‌ها رنج می‌برد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بنا به قانون، ادارات و دستگاه‌های اجرایی از ساخت و احداث ساختمان جدید منع شده‌اند و این موضوع برای استان‌های نوپا مشکل‌ساز است.

وی گفت: به استناد این قانون، ادارات و دستگاه‌های ما در اغلب بخش‌ها و شهرها از داشتن ساختمان محروم مانده‌اند چرا که وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها امکان احداث بنا را ندارند و نمونه‌ای از قوانینی است که باید در دولت و مجلس اصلاح شود.

قناعت با اشاره به اقدامات گسترده‌ای که در استان دنبال شده، گفت: خراسان جنوبی در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۱ رتبه نهم جذب سرمایه‌گذاری خارجی را کسب کرده است.

وی افزود: این رتبه در مقایسه شرایط خراسان جنوبی با دیگر استان‌ها خوب است اما برای ما رضایت‌بخش نیست و باید با تامین زیرساخت‌ها و ترغیب سرمایه‌گذاران از طریق برخی مشوق‌ها باز هم ارتقا یابد.

استاندار خراسان جنوبی از تعامل مجلس و دولت در استان گفت و اظهار داشت: در عین تفکیک قوا و مداخله نکردن در امورات مربوط به هر حوزه، تعاملات سازنده‌ای شکل‌ گرفته که بر تسریع در روند پیگیری امورات استان تأثیر بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: تعامل و هم‌افزایی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز در مسایلی مثل مدیریت افت دمای هوا و فشار گاز، نتایج مطلوبی به همراه داشته است.

قناعت با اشاره به اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی اغلب روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان از گاز شهری برخوردارند افزود: درخواست اتصال استان به شبکه سیستان و بلوچستان از طریق سه راهی دشتک – زابل در اردیبهشت امسال به وزارت نفت ارائه و در این بحران سرما نیز به طور ویژه پیگیری شد.

وی گفت: با اتصال خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان، تأمین گاز استان از دو منطقه صورت می‌گیرد و احتمال افت فشار و قطعی گاز را کاهش می‌دهد.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی‌های مردم این استان پرداخت و گفت: مردم خراسان جنوبی، نجیب، متدین و همراه نظام هستند.

وی ادامه داد: طی این سال‌ها به جهت نجابت مردم منطقه، مطالبه‌گری از مرکز کم بوده لذا به این استان باید بیش از هر دورانی توجه شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور سخنران مراسم ۲۲ بهمن در بیرجند بود و در ادامه سفر خود با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی دیدار کرد.