تیم اقتصادی دولت برای حل مشکلات مردم هماهنگ‌تر عمل کند
تیم اقتصادی دولت برای حل مشکلات مردم هماهنگ‌تر عمل کند
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت:‌ ضرورت دارد که تیم اقتصادی دولت هماهنگ‌تر عمل کند، زیرا هرچه در حوزه‌های دیگر کار شود، اما مشکلات اقتصادی از قبیل گرانی کالاهای اساسی، سفره‌های معیشت مردم و مسکن حل نشود، مردم راضی نخواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین ،محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره عملکرد دولت در دو سال اخیر اظهار کرد: دولت سیزدهم موضوع دیپلماسی سیاست خارجه را برخلاف یک‌دندگی و گروکشی که در دستگاه دیپلماسی دولت قبل وجود داشت، به‌درستی دنبال کرده است. دولت قبل همه مسائل کشور را به برجام گره زده بود و منتظر بود پس از مشخص شدن وضعیت برجام، موضوع بریکس و شانگهای را دنبال کند، همچنین ارتباط با کشورهای همسایه را قطع کرده بود و فشار زیادی وارد می‌کرد تا به هر طریق ممکن، زیر بار فشار آمریکایی‌ها به‌ویژه در حوزه برجام برویم.

وی افزود: دولت، امروز بدون اینکه منتظر باشد طرف خارجی، به تعهدات خود در برجام عمل کند، در سیاست خارجی خود دیپلماسی فعالی را دنبال کرده است که خروجی آن پیوستن ایران به شانگهای، پس از ۱۵ سال انتظار، و عضویت دائم در بریکس است که حدود ۴۰ درصد از اقتصاد دنیا را در دست دارد، همچنین ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایه که در دولت گذشته به فراموشی سپرده شده بود، با اقدامات بسیار خوب این دولت در حال انجام و پیگیری است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: شروع پروژه‌هایی در حوزه‌های تأمین منابع برق و انرژی، با توجه به کمبود بیش از ۱۰ هزار مگاوات منابع انرژی که در کشور وجود دارد، در دولت آغاز شده است و در سال‌های آینده می‌تواند مورد بهره برداری قرار گیرد که بسیار ارزشمند است. لازم به ذکر است که لازم بود در گذشته، با توجه به فرسوده بودن نیروگاه‌ها، ضمن خارج کردن آنها از مدار برای جایگزینی آنها اقدام شود اما اقدامی در این راستا صورت نگرفته بود.

آصفری با بیان اینکه در حوزه اقتصادی مشکلات جدی وجود دارد، تاکید کرد: نیاز است که تیم اقتصادی دولت در این زمینه هماهنگ‌تر عمل کند. گرانی کالاهای اساسی و تورم افسارگسیخته‌ای که در کشور وجود دارد، از مشکلاتی است که لازم است دولت برای آنها به‌طور جدی برنامه داشته باشد، زیرا هرچه در حوزه‌های دیگر کار شود اما مشکلات اقتصادی از قبیل گرانی کالاهای اساسی، سفره‌های معیشت مردم و مسکن حل نشود، مردم راضی نخواهند بود.

وی ادامه داد: از دیگر محاسن این دولت، ارتباط تنگاتنگ با مردم است که به نظر من اتفاق مثبتی است. در این مدت انجام سفرهای استانی سرعت بیشتری گرفته که از نقاط مثبت دولت سیزدهم است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه طبق سخنان رهبری، امیدآفرینی در میان مردم اهمیت بالایی دارد، گفت: هنوز نمی‌توانیم بگوییم اقدامات دولت در زمینه امیدآفرینی مؤثر بوده است زیرا هنوز نتوانسته‌ایم برای کاهش قیمت‌ها و اشتغال‌زایی گامی برداریم و مردم در این زمینه‌ها ناامید هستند و ضروری است توسط دولت اقداماتی در جهت امیدوار شدن مردم انجام شود.