توهین به قرآن توهین به انسانیت و ارزش‌های الهی است
 توهین به قرآن توهین به انسانیت و ارزش‌های الهی است
رئیس جمهور با اشاره به بازدید از پروژه انتقال آب از خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان گفت: از بهمن سال گذشته که کار آغاز شده تاکنون ۶۴ کیلومتر از این مسیر لوله گذاری شده و کار با سرعت ادامه دارد. با توجه به گزارشات از وضعیت آب در رفسنجان، در کنار سه جبهه آبرسانی به کرمان، یک جبهه دیگر آبرسانی به رفسنجان فعال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز ۹ تیرماه در جمع نمازگزاران جمعه در مصلای امام خامنه‌ای رفسنجان با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم این شهر، اظهار کرد: کاش فرصت بود تمام شهرهای استان کرمان را می‌رفتم لکن این سفر، سفر استانی نیست. سفر رسیدگی به طرح‌ها است. موضوع آب از مهمترین مسائل مورد نیاز استان کرمان است و استان با تنش آبی مواجه است.

رئیس جمهور هم‌چنین با اشاره به مشکلات باغداران پسته در خاموشی چاه‌موتورهای کشاورزی، تصریح کرد: مسئله ای که در ارتباط با برق مطرح است به من منتقل شد و با وزیر نیرو صحبت کردیم که به نحوی مدیریت کنند که مشکلی برای کشاورزان در باغات پسته ایجاد نشود باید مدیریت تقسیم برق کنیم تا هم کشاورزان که برداشت محصول را که امسال وضعیت بهتری دارد انجام دهند هم با مشکل خاموشی برق مواجه نباشیم.

رئیسی با تبریک عید سعید قربان و غدیر، بیان کرد: در روایتی منسوب به پیامبر اکرم(ص) در باب این‌که ولایت چیست از حضرت این‌گونه سوال شد که «النبی اولی بالمومنین بانفسهم» چه معنی دارد، پیامبر فرمودند این اولی و ولایت همان ولایتی است که در بخش دیگری از آیه شریفه است. «اولوالارحام بعضهم اولی ببعض» معنای این سخن آن است که اگر کسی فرزند داشته باشد به‌عنوان طبقه اول ارث، ارث او به برادر و خواهرش نمی‌رسد، طبقه اول به طبقه دوم، طبقه دوم به سوم اولویت دارد. به تعبیر برخی بزرگان، اولویت تعیینی و تفضیلی داریم، اولویت تعینی یعنی این است و غیر از این نیست، اولویت تفضیلی برتری دادن دیگری است.
وی افزود: آنجا که عرصه امر و نهی نبی مکرم اسلام است جای توجه به خود و خواسته خود نیست و معیناً باید سخن ولی توجه شود، ولایت گوش شنوا داشتن به سخن ولی و اطلاعات کردن از سخن ولی است. سمع و طاعت. اما ولی کیست، به فرموده قرآن کریم، اول ولایت خداست، بعد رسول خدا و کسی که اقامه نماز کرد و ایتاء زکات. ائمه اطهار اولیاء ما هستند و بر بشریت ولایت دارند و در زمان غیبت امام زمان(عج)، نایب آن حضرت هستند. خدا را شاکریم که امروز زیر سایه ولایت هستیم، مشروعیت این نظام و دستگاهها و سازمان‌ها آن است که همه به ولایت اتصال دارند.
وی ادامه داد: امروز مردم‌سالاری دینی را در پرتو ولایت داریم، هم رای مردم و خواست و اراده آن‌ها و این اراده مبتنی بر آنچه دین می خواهد و می‌طلبد است.

رئیس جمهور در ادامه گفت: در این شهرستان آنچه در ذهن دارم مردم متدین، دین مدار و ولایت مدار زندگی می کردند، قبل از پیروزی انقلاب در زمان نوجوانی و سالهای سکونت در قم، اولین سفر تبلیغی من در رفسنجان بود. با جمعی از طلاب به مدرسه علمیه رفسنجان آمدیم، در حجره‌های مدرسه بودیم، ایام محرم بود، خدا رحمت کند آقای پورمحمدی را، عالم این شهر بودند طلبه ها را پذیرایی می کردند و برای اعزام به شهرها در ایام محرم آماده می کردند، خداوند بزرگان روحانیت مرحوم شیخ محمد هاشمیان امام جمعه فقید رفسنجان، آقای هاشمی رفسنجانی و علما و سرداران سپاه که در دفاع از ارزشها خوش درخشیدند و شهدایی که نام آنها زینت بخش هر کوی و برزنی است را رحمت کند. ما به سرداران سرافراز و دلاورانی که حقیقتاً از نظام و ارزشها دفاع کردند افتخار می کنیم و یادشان را گرامی می داریم.
رئیسی افزود: بسیار خرسندم امروز در جمع نمازگزاران رفسنجانی هستم، کاش فرصت بود شهرهای استان کرمان را می رفتم لکن این سفر، سفر استانی نیست. سفر رسیدگی به پروژه‌ها و طرح‌ها است. چون آنچه که باید مردم از آن بهره‌مند شوند این طرح‌هاست. به ویژه طرح‌هایی که سبقه حیاتی است و موضوع آب از مهمترین طرح‌ها است که امروز نیاز اساسی استان کرمان است و دولت مردمی با مسأله تنش آبی در روستا و بسیاری از مناطق کشور مواجه است.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت برای رفع مشکل تنش آبی برنامه‌ریزی کردیم و ۱۰ هزار روستا را هدفگذاری کردیم و خدا توفیق داده در قریب به دو سال عمر دولت تنش آبی سه هزار روستا حل شده و آبرسانی شده و برنامه‌ریزی شده که ظرف دو سال آینده بقیه روستاها رفع مشکل آبی شوند و حتما با کار جهادی که امروز در کشور انجام می‌گیرد ،میسر خواهد شد.
رئیس جمهور با اشاره به بازدید از طرح آبرسانی به رفسنجان گفت: از بهمن ماه سال گذشته که کار آغاز شده تا کنون ۶۴ کیلومتر از این مسیر لوله گذاری شده و کار با سرعت ادامه دارد و نیمی از مسیر انجام شده، امروز که بازدید کردم با توجه به گزارشاتی که از وضعیت آب در رفسنجان داشتم عرض کردم در کنار سه جبهه کاری که آبرسانی به کرمان است یک جبهه دیگر آبرسانی به رفسنجان از امروز فعال شود.
رئیسی تصریح کرد: آنچه امام جمعه مطرح کردند و نماینده و مسئولین شهرستان نوشتند، از امروز ۱۶ کیلومتری که باید به سمت رفسنجان عملیاتی شود  کارش آغاز می‌شود و کار بسیار جهادی در حال انجام است و ظرف دو سه ماه آینده شاهد خواهیم بود بخش مربوط به آب رفسنجان متصل شود و از این جهت مردم رفسنجان نگران نباشند.
رئیس جمهور ادامه داد: در دولت با فعل ماضی حرف می‌زنیم، امروز تصمیم گرفته شد و اعتبار تأمین شد و کار در دست اقدام است و مردم در جریان اقدامات انجام شده خواهند گرفت
رئیس جمهور با اشاره به مشکلات باغداران پسته در خاموشی چاه‌موتورهای کشاورزی، تصریح کرد: مسئله ای که در ارتباط با برق مطرح است به من منتقل شد و با وزیر نیرو صحبت کردیم که به نحوی مدیریت کنند که مشکلی برای کشاورزان در باغات پسته ایجاد نشود باید تقسیم برق را مدیریت کنیم تا هم کشاورزان که برداشت محصول را که امسال وضعیت بهتری دارد انجام دهند هم با مشکل خاموشی برق مواجه نباشیم.

رئیسی هم‌چنین عنوان کرد: نکته دیگری که برای رفسنجان مهم است هویت رفسنجان هست، این هویت باید توسط جوانان، دستگاه‌های فرهنگی و فرهنگ‌ساز هم حفظ شود و هم روزبه‌زو ارتقا پیدا کند که این هویت برخواسته از همین نمازهای جمعه، مساجد و تکایاست، از یاحسین(ع) و یازهرا(ع) گفتن است و این هویت را ما همواره در تاریخ رفسنجان می‌بینیم هویت دین‌مداری و روحیه انقلابی که این ورحیه همواره باید حفظ شود یعنی نسل‌ها و عصرها این هویت را حفظ کنند و دستگاه‌های فرهنگی که مکلفند تلاش کنند و این سرمایه عظیم است که جوان را حفظ و در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان این هویت می‌تواند جوان را صیانت کند.
رئیس‌جمهور با بیان این‌که دنیا، دنیای ارتباطات و اطلاعات است، افزود: آنچه جامعه ما را می‌تواند در مقابل این هجوم، حفظ کند، هویت دینی و انقلابی است. آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۴ خرداد در کنار مضجع نورانی امام عظیم‌الشان فرمودند که دو اصل ایمان و امید باید حفظ شود، باید مد نظر باشد.

وی تصریح کرد: دشمن دنبال این است هم ایمان را لطمه بزند و هم امید را به ویژه در جوانان تبدیل به یاس کند و وظیفه همه دولتمردان این است با فعالیت و تلاش جهادی امید را در دل مردم روز به روز افزون کنند و وظیفه همه دست اندرکاران این است با تلاش شبانه روزی کار کنند.

رئیسی با اشاره به اینکه شاکله وجودی شهید حاج قاسم سلیمانی مبتنی بر ایمان به خدا، عشق به حضرت زهرا سلام الله علیها، امام و رهبری و مردم‌دوستی است که این شخصیت در مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری شکل گرفت و مکتب شهید سلیمانی در امتداد مکتب امامین انقلاب است و همه در امتداد عاشورای حسینی است که در آن مکتب هم ایمان و هم امید وجود دارد.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به اهانت اخیر سوئد به ساحت قرآن کریم اظهار کرد: امروز ببینید چه تهدیداتی علیه دین و ارزش‌های دینی صورت می گیرد و در کشورهای اروپایی که مدعی آزادی و احترام به عقیده دیگران هستند، به ارزشمندترین کتاب الهی که برای هدایت بشر آمده (قرآن کریم) اهانت می‌کنند.

وی افزود: با این کار نه فقط قلوب دو میلیارد مسلمان جریحه دار می‌شود بلکه همه ادیان الهی، آسمانی و ابراهیمی و پیروان آنها یقلبشان جرحه دار می‌شود و این اهانت قلوب همه آزادزنان و آزادمردان دنیا را جریحه دار کرد.

رئیسی بیان کرد: توهین به کتاب کامل و قرآن عزیز توهین به ادیان الهی و توهین به انسانیت و بشریت و ارزش‌های الهی است و جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت.

وی اظهار کرد: مسلمانانی که گرداگرد کعبه شریف طواف و در سعی صفا و مروه نام خدا را بر زبان جاری می‌کنند، همه نفرت خود را از اهانت به این عزیزترین عزیزان را اعلام کرده و می‌کنند و آنچه مهم است، کسانی که مدعی توجه به آزادی بیان و عقیده دیگران هستند، چگونه استبدادی و استکباری و با روحیه تفرعن، مقدسات مسلمانان را مورد اهانت قرار می‌دهند؟ این اهانت بزرگ قابل گذشت است؟

رئیس جمهور تصریح کرد: جوانان عزیز باید اینها را بشناسند که دروغ می‌گویند و طرفدار آزادی بیان، قلم و عقیده نیستند که اگر بودند قرآن جلوه آزادی است و به بشریت آزادی می‌آموزد و اینها با آزادی مخالف هستند و استبداد رای و باطل خود را می‌خواهند با تابلوی آزادی بیان بر بشریت تحمیل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پروژه های افتتاح شده امروز در استان کرمان گفت: برق و آب از اولویت‌های دولت محسوب می‌شود و پروژه‌های مختلفی در دست اقدام است؛ برای ورزشگاه، بیمارستان، مراکز درمانی و جاده‌های مواصلاتی قدم‌های خوبی برداشته شده و حرکت جهادی در همه استان‌ها انجام می‌شود.

رئیس جمهوری گفت: در ابتدای دولت تنها چهار جبهه کاری برای فاضلاب اهواز وجود داشت، اما امروز ۱۵۴ جبهه کاری برای فاضلاب شهری اهواز کار می‌کند.

وی افزود: تنش‌های آبی در خیلی از شهرها بوده و یکی پس از دیگری دنبال رفع آن هستیم و این ظرفیت هست تا پروژه‌های نیمه کاره را زودتر به سامان برسانیم زیرا مردم انتظار دارند طرح‌ها زودتر به پایان برسد.

رئیسی با بیان اینکه از اولویت‌های ما به سامان رساندن پروژه های نیمه تمام است؛ در پایان دعای مادران و خانواده شهدا را سرمایه عظیم دولت و دعای خوبان را همواره پشنوانه‌ای برای دولت دانست تا در کار جهادی و شبانه روزی مشکلات را از پیش پای مردم بردارند.