تورم ۱۲۰درصد است، دولت می‌گوید ۴۰درصد!
تورم ۱۲۰درصد است، دولت می‌گوید ۴۰درصد!
غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان‌آباد در واکنش به آمار و ارقام‌های ارائه شده دولت در حوزه اقتصادی می‌گوید: اگر بخواهم به طور خلاصه بیان کنم، اینکه گفته می‌شود مثلاً تورم کنترل یا مهار شده است و دولت یکسری آمار و ارقام در این باره ارائه می‌دهد، همگی محصول ذهن دولت و مسئولان و دست‌اندرکاران است.

این نماینده مجلس گفت : در قیمت کالای سبد خانوار، دستکاری می‌کنند یا اینکه تورم ۶۰ درصدی را ۴۰ درصد نشان می‌دهند. این آمارها و ارقام به درد کارتابل مسئولان و گزارش‌های آن‌ها می‌خورد. آنچه مردم در خیابان و در کوچه و بازار می‌بینند و آنچه مردم جامعه با آن زندگی می‌کنند، ملاک است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها می‌گوید: ملاک کنترل قیمت‌ها و مهار تورم باید در نرخ اقلام خوراکی، گوشت، مرغ، تخم‌مرغ و از سوی دیگر قیمت خودرو، اجاره‌ها، مسکن و لوازم خانگی خود را نشان دهد. مردم در بازار حضور دارند و خرید می‌کنند لذا اگر دولتمردان بگویند تورم کنترل شده، ولی خانواده‌ها سفره‌هایشان کوچک شده باشد، خبری از بیان حقیقت نیست.

نوری می‌گوید: مسئولان مدام می‌گویند تورم ۴۰ درصد است، این در حالی است که می‌بینیم تورم ۱۲۰ درصد است، پس چطور می‌گویند تورم ۴۰ درصد است. واقعیت امر همان است که در عمل اتفاق می‌افتد و بازی کردن با این اعداد و رقم‌ها چیزی نیست که بر مردم پوشیده باشد، چراکه مردم هر روز خرید می‌کنند و روزانه این مسائل را می‌بینند و کاش تصمیم‌گیران و کسانی که پست دارند، کمی در بیان آمارها دقت کنند که بی‌اعتمادی در جامعه بیشتر نشود.

نماینده بستان‌آباد می‌گوید: عصر، عصر ارتباطات و اطلاعات است و هر لحظه مردم در جریان همه مسائل قرار می‌گیرند و آگاه به امور هستند. معتقدم صادق بودن دولتمردان با مردم در هر مرحله‌ای و هر چقدر هم که مسیر را اشتباه رفته باشند، مهم است.

وی می‌گوید: صداقت با مردم و ارائه آمار و ارقام درست، اولین قدم در مسیر اصلاح امور است و الا اگر مردم همین مسیر خود را بروند و ببینند وضع اقتصاد به چه صورت است و مسئولان هم از طرف دیگر برای خود و در محافل‌شان گزارش‌هایی ارائه دهند و برای یکدیگر «به به» و «چه چه» کنند، باعث فاصله گرفتن مردم از مسئولان می‌شود، هرچند که این مسئله در حال حاضر اتفاق افتاده است و ترمیم آن هم سخت است؛ به همین دلیل می‌گویم با مردم صادقانه صحبت کردن، بهترین راه و کمترین کار است.