تصویب برنامه پنج ساله هفتم توسعه به بهبود شرایط اقتصادی مردم کمک می کند
تصویب برنامه پنج ساله هفتم توسعه به بهبود شرایط اقتصادی مردم کمک می کند
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: تصویب برنامه پنج ساله هفتم توسعه برای اینکه گرفتاری ها کم تر شود کمک شایانی به بهبود شرایط اقتصادی مردم و وضعیت کشور می کند.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین سیدمحمد حسینی  در حاشیه نشست آغاز به کار رسمی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که مهم ترین اولویت دولت در برنامه پنج ساله هفتم توسعه چیست، اظهار داشت: ۱۲ مسئله کلیدی را دولت در نظر گرفته که یکی بعد از دیگری اینها مسائل اصلی جامعه بوده است.

وی ادامه داد: البته موضوعات اولویت دار هم ۱۵ مسئله است که آنها هم بررسی می شود و ان شاء الله به زودی جزییات کار هم اعلام خواهد شد که مردم در جریان باشند، چون هنوز هم فرصت است و بالاخره ممکن است در مجلس یک جر و تعدیلی صورت بگیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور توضیح داد: ولی دولت بر اساس آن سند تحول که در آغاز کار نوشته و بعد هم در عمل با مسایلی مواجهه بوده که به این جمع بندی رسیده که اگر این برنامه را نهایی کنیم و به امید خدا تصویب شود می تواند خیلی کمک کند برای اینکه گرفتاری ها کم شود و شرایط اقتصادی مردم و وضعیت کشور بهبود پیدا کند و ما آن پیشرفتی که مد نظر مقام معظم رهبری هم است بتوانیم تحقق ببخشیم.

حسینی با اشاره به اینکه جزیره زیبای قشم به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفرهای نوروزی گردشگران مطرح است و صدها هزار نفر از مسافرین نوروزی به این منطقه سفر خواهند کرد، گفت: اقدامات خوبی در ستاد اجرایی سفر قشم انجام شده است، امسال نوروز ما با نوروز سال های قبل متفاوت است، الحمدالله کرونا را پشت سر گذاشته ایم و میلیون ها مسافر امسال به شمال کشور، مشهد، شهرهای مختلف و جنوب کشور سفر می کنند این که مسوولیت همه دست اندرکاران و مدیران کشور است که آمادگی لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: اما بحثی که اکنون در دولت مطرح است و فردا یکشنبه (بیست و هشتم اسفند ۱۴۰۱) جلسه دولت به این مناسبت برگزار می شود، بحث برنامه هفتم توسعه است که از هفته گذشته به صورت سه نوبته جلسات فشرده ای وجود داشته و بر این اساس فردا نهایی خواهد شد و برای تقدیم به مجلس آماده خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: نمایندگان مردم بعد از تعطیلات نوروزی یعنی از روز پانزدهم فروردین ۱۴۰۲ و برگزاری نخستین جلسه مجلس این برنامه به امید خدا در دستور کار قرار می گیرد که یک سیاستگذاری پنج ساله است و دولت بر اساس سند تحول که پیش از این ارایه شده بود و براساس سیاست های کلی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند این برنامه را تنظیم کرده و می تواند بسیار کارگشا و مناسب باشد برای اینکه در آینده ما مسایل اساسی کشور را یکی بعد از دیگری حل کنیم.

وی اعلام کرد: ۱۲ مسئله اصلی در این برنامه مطرح بود که بحث مسکن، صندوق های بازنشستگی، انرژی، آب و مسایل مختلفی که مطرح بوده است، در بودجه سال ۱۴۰۲ و همین طور در برنامه به مسئله گردشگری هم توجه ویژه و خاصی صورت گرفته که هم ما بتوانیم گردشگران داخلی را داشته باشیم و هم گردشگرانی که از کشورهای مختلف به ایران سفر می کنند که هم آثار اقتصادی دارد و هم نتایج فرهنگی خوبی را برای کشورمان خواهد داشت.