افزایش ۱۰ درصدی اشتغال فارغ التحصیلان در دولت سیزدهم
افزایش ۱۰ درصدی اشتغال فارغ التحصیلان در دولت سیزدهم
سخنگوی دولت گفت: تولید در دولت سیزدهم از رکود به رشد ۴درصدی رسید و اشتغال فارغ التحصیلان هم ۱۰درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی دولت، امروز سه‌شنبه در نشست خبری، گفت: در حوزه رشد تولید و اشتغال، پس از ۱۰ سال رکود، به رشد اقتصادی حدود ۴ درصد رسیدیم.

بهادری جهرمی، اظهار داشت: نرخ بیکاری در ۲ سال اخیر، ۲ درصد کاهش داشته و اشتغال‌ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز ۱۰ درصد افزایش یافته است.
سخنگوی دولت، تصریح کرد: همچنین در زمینه سرمایه‌گذاری و تأمین مالی تولید، متوسط رشد هر سال سرمایه‌گذاری (تشکیل سرمایه ثابت) در دهه ۹۰، منفی ۵.۲ درصد بود، اما تغییرات سرمایه‌گذاری در کشور از سال ۱۴۰۰ مثبت بوده و رشد ۴.۱ درصدی داشته است. رشد مثبت سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه داشته و ۲.۱ درصد بوده است.
بهادری جهرمی گفت: در تسهیلات پرداخت شده شبکه بانکی کشور به بخش‌های مختلف اقتصادی در سال ۱۴۰۱ نیز افزایش ۳/۴۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشتیم و پرداخت ۶/۸۴ درصد از کل تسهیلات پرداختی به صاحبان کسب و کار را شاهد بودیم.
سخنگوی دولت، اظهار داشت: در زمینه تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار نیز حدود ۹۷ درصد از آن‌ها در بستر درگاه ملی صدور مجوز‌ها صادر می‌شود.
بهادری جهرمی، تصریح کرد: همچنین با حمایت از بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار و احیای ظرفیت‌های غیر فعال، شاهد فعال‌سازی حدود ۱۰۰۰ فقره از معادن و بازگشت به چرخه و بازفعال‌سازی ۱۷۵۷ واحد راکد در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۱۱۹۳ واحد در سال ۱۴۰۰ بوده‌ایم.
سخنگوی دولت، گفت: در توسعه صادرات نیز حد نصاب صادرات ۵۳ میلیارد دلاری در پایان سال ۱۴۰۱ را داشته‌ایم. همچنین، ارزش صادرات کشور در سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۰ درصدی (بالغ بر ۵۳ میلیارد دلار) داشته است. تجارت با کشور‌های حوزه اتحادیه اوراسیا نیز افزایش ۲۰ درصدی داشته است.
بهادری جهرمی، اظهار داشت: همچنین، افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات نفت خام و میعانات گازی در دولت مردمی محقق شده است.