صابرین آنلاین ؛وی در مصاحبه با خبرنگار ما ضمن اشاره به اینکه حدود ۱۵ سال در زمینه خرید و فروش انواع خودرو و نمایشگاه اتومبیل فعالیت داشته افزود: مدت ۱۲ سال نیز در عرصه آشپزخانه (تهیه غذای بیرون بر) مشغول به کار بوده و آشپزخانه گیلانک توشیبا را به عهده داشتم و مدت دو سال آن واحد را اجاره کرده بودم در عین حال مدتی هم به عنوان مدیر رستوران سورنا به همشهریان و مهمانان عزیز خدمات دهی میکردم.
شاهین پور یوسفی با بیان اینکه هدف اصلی وی در بازار و کسب و کار، اشتغال زایی و ارائه خدمات به همشهریان و مهمانان عزیز است خاطرنشان کرد: در عرصه آشپزخانه و غذای بیرون بر سعی میکنیم انواع غذاهای محلی و ملی با بهترین کیفیت و طعم و مزه طبخ و عرضه نماییم و بر این عقیده هستیم که هر غذایی طبخ شود تفاوتی با غذای خانگی ما نداشته باشد و از این رو ما اولین مصرف کننده غذاهای طبخ شده هستیم در واقع جلب رضایت و خوشنودی مشتریان عزیز اصلیترین هدف ما به شمار میرود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص میزان اشتغال زایی اظهار کرد: در سال ۹۲ زمانی که آشپزخانه گیلانک را دایر و راهاندازی کردیم برای ۸ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شد ضمن اینکه پنج نفر هم به عنوان پیک بیرون بر با ما همکاری میکردند در آن دوران کسب و کار آشپزخانه رونق نسبی داشت اما با گذشت هر ماه و هر سال قیمتها افزایش مییافت و مشخصا برخی اقلام مصرفی مانند روغن مایع و برخی مواد پروتئینی به طور تصاعدی افزایش قیمت پیدا کرد و علاوه بر آن در بازهای این اقلام کمیاب و نایاب شد که برخی فروشندگان سودجو با تعویض تاریخ اعتبار مشکلاتی برای واحدهای پذیرایی و از جمله واحد غذای بیرون بر ما ایجاد میکردند.
شاهین پور یوسفی با بیان اینکه در دوران شیوع ویروس مهلک کرونا آشپزخانه گیلانک را به اجاره واگذار کرده افزود: آن واحد غذای بیرون بر بعداً با تغییر عنوان به فعالیت خود ادامه داد که در حال حاضر ۶ نفر در آن واحد مشغول به کار هستند همچنین در رستوران سورنا ۴ نفر اشتغال به کار دارند.
وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر عملکرد و تعامل اتحادیه صنفی ابراز داشت: اتحادیه صنف پزندگان به ریاست آقای پورمحمدی از معدود تشکلهای صنفی پویا و کارآمد محسوب میشود که مدیریت آن خود از رستوران دارای قدیمی بوده و نسبت به مسائل و مشکلات فعالان صنف آشنایی و تسلط کامل دارد. ایشان طبق شرح وظایف و اختیارات قانونی اتحادیه از هیچ تلاشی برای سامان بخشیدن به فعالان صنف و رفع مشکلات و موانع کوتاهی نمیکند.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما که از تشکل صنفی سندیکا به منظور پیگیری مطالبات صنفی اعضا جویا شد گفت: چنین تشکلی تاکنون در این صنف ایجاد نشده و در هر حال رقابت بین رستورانها و مراکز تهیه غذای بیرون بر (آشپزخانهها) صرفاً در مبحث کیفیت است چرا که از حیث تعرفه گذاری اعضای صنف موظف به اعمال تعرفههای مصوب اتحادیه و دیگر مراجع ذیربط میباشند در واقع تعرفهای که اتحادیه و دیگر ارگانهای مربوطه مصوب و ابلاغ میکنند برای صاحبان و مدیران مراکز تهیه غذای بیرون بر و نیز رستورانها لازم الاجرا میباشد.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما که آیا طرح و برنامهای برای توسعه این مجموعه در آینده دارد یا خیر گفت: هدف دراز مدت ما احداث مجموعهای در سه طبقه است که دو طبقه به رستوران و مرکز تهیه غذای بیرون بر اختصاص یابد و در طبقه سوم کافی شاپ راه اندازی کنیم که با توجه به نرخ تورم فعلی و قیمتها برآورد هزینهها در شرایط کنونی حداقل ۱۵ میلیارد تومان است.
وی گفت: بدون شک چنانچه این اعتبار از طریق بانکها یا موسسات مالی در قالب تسهیلات بلند مدت با بهره پایین و با تنفس در بازپرداخت اقساط به ما اختصاص یابد و در صدور مجوزها سرعت عمل به خرج داده شود پروژه مزبور را در مدت زمان کوتاهی به بهرهبرداری خواهیم رساند که بدین ترتیب برای افزون بر ۳۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.
وی در همین حال با ابراز تاسف از اینکه ارگانهای دولتی و بانکها کمک و حمایتی از فعالان کسب و کار و کارآفرینان به عمل نمیآورند افزود: توقع و انتظاری از مسئولان نداریم و همین که در مسیر فعالیت و خدمات رسانی ما ایجاد مانع نشود خود نوعی کمک به حساب میآید.
شاهین پور یوسفی در همین حال اظهار داشت: متاسفانه در برخی ادارات و ارگانها با تغییر و تحول مدیریتی خط مشی و سیاستگذاریها نیز متناسب با سلیقهها تغییر میکند.
به عنوان مثال مسئول وقت مرکز بهداشت در ابتدای کار این واحد پذیرایی اجرای آیین نامه بهداشتی در فضای آشپزخانه را الزامی میدانست که از جمله تا سقف مکان را کاشی کار میکردیم با این وجود با تغییر مدیریت مسئول جدید از نحوه کاشی کاری ایراد گرفت که بیانگر عدم هماهنگی ادارات و اعمال سلیقه به جای دستورالعملهای مصوب است.
شاهین پوریوسفی همچنین عملکرد اداره دارایی و تامین اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مالیاتهای دارایی کارشناسی شده نیست گفت: معیار محاسبه مالیات تراکنش دستگاه کارتخوان است که این دستگاه همه مبادلات و معاملات و خرید و فروشها را پوشش میدهد و بدین ترتیب حدود ۹۰ درصد تراکنشها را هزینهها تشکیل میدهد در حالی که هزینهها مشمول مالیات نیست و طبق قانون مالیات بر اساس درآمد و یا سود واقعی صنوف و مشاغل محاسبه و اخذ میشود.
وی افزود: تعرفههای سنگین حق بیمه تامین اجتماعی نیز یکی دیگر از موانع ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر است در واقع عملکرد اداره دارایی مشخصاً طی چند سال اخیر موجب تعطیلی بسیاری از مشاغل و کسب و کارهای مختلف شده که بازنگری در نحوه محاسبه مالیاتها را بیش از پیش ضروری میسازد.
وی در پایان با آرزوی موفقیت برای دکتر هادی حقشناس استاندار گیلان گفت: ایشان مدیری لایق، کارآمد و مردمی میباشند و من چون افتخار سربازی دکتر حق شناس را داشتم با منش و شخصیت متواضع و مردمیشان کاملا آشنایی دارم و امیدوارم دستگاههای اجرایی زیر مجموعه تعامل بیشتری با کارآفرینان داشته باشند.