نرخ باسوادی در کشور رشد ۵۰ درصدی دارد
 نرخ باسوادی در کشور رشد ۵۰ درصدی دارد
رییس سازمان نهضت سوادآموزی و معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:  نرخ باسوادی در کشور هم اکنون ۹۷.۱ درصد است که نسبت به اوایل انقلاب از رشد حدود ۵۰ درصدی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا عبدی روز یکشنبه در حاشیه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب نرخ باسوادی کشوری ۴۸ درصد بود که این رقم در زمان حاضر به ۹۷.۱ درصد در بازده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور رسیده است.

وی ادامه داد: در تلاشیم که تا سه سال آینده کشور را از لحاظ وضعیت سواد به سطح قابل قبولی در میانگین بین المللی برسانیم.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی و معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: اصفهان یکی از استان های عالم خیز و عالم پرور است و یکی از تراوش‌های منابع علمی از این استان اتفاق می افتد و بدنبال این هستیم که در استان اصفهان هم در حوزه سواد آموزی وضعیت بی سوادی را بهبود ببخشیم.

عبدی بیان کرد: تدوین سند سرانجام بخشی بی سوادی یکی از راهکارهای آن در استان اصفهان است که تا جلسه بعدی شورای پشتیبانی سوادآموزی آماده خواهد شد و در آن جلسه تقسیم وظایف دستگاههای مختلف انجام خواهد شد و شروع به کار خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: مصوباتی در جلسه امروز شورای پشتیبانی سواد آموزی استان به تصویب رسید که همه اعضای این شورا بصورت یکپارچه و یکبافت و برای حل معضل بی سوادی در کنار نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش قرار گیرند.