پوشش ۷۰ درصدی جامعه توسط بیمه‌های اجتماعی
پوشش ۷۰ درصدی جامعه توسط بیمه‌های اجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پوشش ۷۰ درصدی جامعه با بیمه‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از مهر، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در یک نشست خبری که به‌منظور تشریح مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، گفت: ۴۴ سال تجربه را پشت سر داریم که پر از اقتدار، پیروزی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف است که محصول تلاش و جهاد ایستادگی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با مقایسه قبل و بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: در پیش از انقلاب حدود ۲۰ درصد جامعه ۳۵ میلیونی تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند در حالی که امروز بیش از ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند.

وی عنوان کرد: در حوزه بیمه درمان تقریباً صد در صد آحاد جامعه تحت پوشش بیمه سلامت و درمان قرار گرفتند که در حدود ۵۴ درصد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

موسوی اظهار کرد: تحت کل مستمری بگیران در سال ۵۶ حدود ۸۰ هزار نفر بودند و امروز سه میلیون و ۶۰۰ هزار پرونده داریم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اذعان کرد: پس از انقلاب کمک‌های دولت برای بیمه اقشار خاص را داریم.

وی عنوان کرد: حدود ۲۷۰ هزار قالیباف را سهم کارفرمایی را دولت تقبل کرده و مجموع کمک دولت امروز بالغ بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را از ۱۵ میلیون نفر شامل می‌شود.

موسوی ادامه داد: امروز بالغ بر ۴۰۰ مرکز درمانی بیمارستانی تخصصی و فوق تخصصی داریم و بالغ بر ۵۰ هزار قرارداد خدمات درمانی ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: روزانه حدود یک میلیون نفر خدمات سرپایی ارائه می‌شود و روزانه حدود ۱۳ هزار نفر خدمات بستری در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود و یکی از روش‌های نوین عمل جراحی قلب در بیمارستان لواسانی بر یک بیمار ۳۵ ساله انجام شد.

وی تصریح کرد: با انقلاب اسلامی انقلابی در ارائه خدمات اجتماعی در حوزه تأمین اجتماعی رقم خورد؛ البته همچنان با آرمان خود فاصله داریم.

موسوی در ادامه عنوان کرد: در طی مدتی که توفیق خدمت داشتیم تمرکز راهبردی بر چالش‌های سازمان رخ داد و بر هشت هدف راهبردی متمرکز شدیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه عنوان کرد: یکی از راهبردها توسعه پوشش بیمه همگانی برای آحاد جامعه است که با دو هدف همراه بود؛ اگر امروز ناترازی منابع داریم حتماً باید از این ظرفیت ۳۰ درصد باقی مانده استفاده کنیم و پنجره فرصت ما جمعیت ۳۰ درصد بیمه نشده است.

وی در ادامه عنوان کرد: با اجرای طرح بسمه خانوار ایرانی توانستیم تعدادی از اقشار را تحت پوشش قرار دهیم و امسال یک بیمه بیمه شده را هدف گذاری کردیم که تاکنون ۸۸۰ هزار نفر بیمه شده جدید تحت پوشش قرار گرفته‌اند و ادامه خواهد داشت.

موسوی در ادامه بیان کرد: از دیگر اهداف راهبردی، اصلاح و ساماندهی صندوق‌های تأمین اجتماعی بود که باید حتماً به سمت اصلاحات و توانمندسازی برویم. اصلاح ماده پنج بیمه کارگران ساختمانی در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: برآورد ما این است بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر پشت نوبت برای بیمه کارگران ساختمانی داریم که با ابلاغ این قانون انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پنج لایه در راستای اصلاحات فنی، ساختاری، محاسباتی و سنجه‌ای تقدیم دولت شده تا حوزه بیمه‌ای را در راستای توانمند کردن آحاد جامعه احیا کنیم، گفت: این مسیر، مسیری است که می‌تواند مشکلات اساسی صندوق را برای سال‌های بسیار طولانی حل کند.

موسوی اظهار کرد: سال ۹۰ تا ۹۲ حدود ۱۹ درصد بازنشستگی ما پیش از موعد بودند و متوسط عمر بعد از بازنشستگی بیش از ۲۴ سال است که عدد نگران کننده‌ای است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: اعداد کسری منابع ما در برخی از ماه‌ها قابل توجه است اما تعهدات ما به موقع محقق شده است.

وی با بیان اینکه به رغم تعهدات حقوق و مستمری که تکلیف ماست، توسعه خدمات جزو اولویت‌های ما در اهداف راهبردی است، اذعان کرد: اولویت درمان جز اولویت‌های برجسته ما بوده است. امسال رشد ۱۲۰ درصدی را در هزینه‌های درمانی که باید تقبل می‌کردیم را شاهد هستیم و در حال حاضر عدد حمایت از بازنشستگان در بیمه تکمیلی افزایش پیدا کرده است.

موسوی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۴۳ پروژه درمانی را به پایان رساندیم، گفت: در همین ایام دهه مبارک فجر دو بیمارستان را افتتاح خواهیم کرد که یکی بیمارستان صد تختخوابی هدایت و بیمارستان لنگرود است و حدود ۲۵۶ تخت به تخت‌های بیمارستانی ما اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه بیان کرد: پوشش بیمه ناباروری برای اولین بار رخ داد و تحت پوشش قرار گرفتن برخی از داروهای خاص و در طرح دارویار به طوری که حدود ۲۴۳ قلم دارو را تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دادیم.

وی اظهار کرد: بالغ بر ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات برای بازنشستگان تحقق پیدا کرده که البته هدف گذاری ما ۴۰۰ هزار مورد بوده است.

موسوی با بیان اینکه در حوزه کسب و کار و رفع موانع کارفرمایی باید به سمتی برویم که مداخلات انسانی را به حداقل برسانیم، عنوان کرد: از ۳۰ خدمت غیرحضوری به ۴۲ خدمت رسیدیم که تا پایان سال ۱۰ خدمت دیگر اضافه خواهد شد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد نسخه الکترونیک پیاده سازی شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: ۱۲ راهبرد را در حوزه سرمایه گذاری توسط شستا آماده شده و ۹۰ پروژه توسعه‌ای را خواهیم داشت و در سال مالی اخیر عدد قابل قبولی را در رشد تجمعی داشته است و در سود تجمیعی ۴۵ درصد رشد را شاهد بودیم.

وی در حوزه مبارزه با فساد از ایجاد کمیته صیانت خبر داد و گفت: اتفاقات خیلی خوبی رقم خورد و رقم‌های هزار میلیاردی در برخی از پرونده‌ها مطرح بود که با قوت ادامه دارد.

موسوی ادامه داد: بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ بدهکار نظام بانکی بودیم که از محل واگذاری سهام ۸۸ هزار میلیارد تومان بزرگ‌ترین تسویه بانکی رخ داد و بزرگ‌ترین افزایش سرمایه را در نظام بانکی خواهیم داشت که تراز بانک رفاه را در بین بانک‌های کشور خوب و مثبت خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه بیان کرد: سر جمع تسویه بدهی دولت به تأمین احتماعی در این دوره بی سابقه بوده که انتظار است در سال آینده این مسیر ادامه پیدا کند و بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ تسویه بدهی دولت به تأمین اجتماعی رقم خورده است.