نگاه دولت سیزدهم به خارج، فقط برای تبادلات اقتصادی است
نگاه دولت سیزدهم به خارج، فقط برای تبادلات اقتصادی است
سخنگوی دولت گفت: در دولت سیزدهم نگاه به خارج فقط برای بهره گیری از تبادلات اقتصادی شکل گرفت و یک نمونه آن فعال کردن 3 هزار کارخانه و کارگاه تولیدی در کمتر از دو سال است که بخاطر عدم حمایت تعطیل شده بودند.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از فارس از ورامین، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، شامگاه یکشنبه در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد رضویه ورامین، اظهار کرد: نام ورامین با انقلاب اسلامی عجین شده و مزین به وصف  انقلابی بودن توفیق بزرگی است و تاریخ سازی در تاریخ کشور یک اتفاق بزرگ است که شما مردم در این دیار رقم زدید.

وی افزود: ۱۵خرداد یکی از ایام الله است و بخاطر همین ماندگار است و باید بماند و در این حادثه مردم به معنای واقعی پیشرو بودند که این حماسه را خلق کردند.

دبیر هیأت دولت ادامه داد: مردم در تبعیت از روحانیت و مرجعیت، دین و اسلام نقش بی بدیلی را ایفا کردند و وقتی مردم به میدان بیایند یک فرد روحانی که امکانات سخت افزاری را نداشت توانست با برهم زدن معادلات جهان یک حکومت ۲۵۰۰ ساله را ساقط کند.

بهادری جهرمی نقش آفرینی مردم در پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی را یک برگ برنده دانست و تصریح کرد: امام(ره) هرگز اسیر حادثه ها نبود و ایشان مبنای حرکت خود را با توجه به شرایط موجود بر قدرت الهی و پشتیبانی مردم گذاشت و آرمان خود را مبنای حرکت و برنامه قرار دادند و پیروز شدند.

مردم هرگز مسیر خود را تغییر نداده اند

وی اظهار داشت: مردم انقلابی ایران و پیشرو بودن مردم ورامین در برهه های مختلف تاریخ نشان داده اند علیرغم مسیر سخت و هموار انقلاب، هرگز مسیر خود را تغییر نداده اند و این دست اندازهای ایجاد شده را با تدبیر ولایت و همراهی شما مردم پیموده ایم.

بهاردی جهرمی بیان کرد: مردم ما نشان داده اند با توجه به شناختی که از انقلاب و باطن آن مانند وجود ایام الله و برنامه های مذهبی دارند، از برخی چهره های معروف که خود را مدعی می دانستند پیشرو تر هستند و شما مردم ورامین در سال ۱۳۴۲ این قضیه را ثابت کردید و مطمئنا در سال ۱۴۰۲ و بعد از آن نیز پای انقلاب و مسیر آن هستید و قدرت تشخیص و بصیرت صفت بارز برای شما مردم است.

وی حضور مردم در صحنه را یک ابزار عقب نشینی دشمنان در مقابل توطئه ها دانست و گفت: ملت ایران با تشخیص خود در بزنگاه های تاریخی حضور در صحنه را در مقابل خانه نشینی ترجیح داده اند و وقتی شرایط سخت تر شده است مردم مقاوم تر شده اند و این سنگینی بار مسئولیت بر روی دوش مسئولان را سنگین تر کرده است.

فعال کردن سه هزار کارخانه و کارگاه تولیدی در کمتر از دو سال

سخنگوی دولت، جرات و اعتماد به نفس موجود در جامعه را حاصل تفکرات امام راحل دانست و عنوان کرد: ما در ۴۴ سال انقلاب وقتی بدنبال بیگانگان بودیم سودی نبردیم و اقتصاد کشور ما پسرفت داشت و فشار اقتصادی را متحمل شدیم، اما در این دولت نگاه به خارج فقط برای بهره گیری از تبادلات اقتصادی شکل گرفت و یک نمونه آن فعال کردن ۳ هزار کارخانه و کارگاه تولیدی در کمتر از دو سال است که بخاطر عدم حمایت به تعطیلی کشانده شده بود.

وی ادامه داد: مسیر کشور به ریل اعتماد مردم برگشته است و علائم آن کم کم بروز و ظهور کرده است و در صنعت خودرو ما بدنبال افزایش تولید سالانه به رکورد یک میلیون و هفتصد هزار رسیده ایم و در صورت واردات خودرو قطعا تب بازار خودرو فروکش خواهد کرد.

معطل چندین کشور غربی برای اقتصاد کشور نشدیم

بهادری جهرمی تلاش دولت برای گشایش های اقتصادی را شبانه روزی دانست و اظهار کرد: کاهش بدهی های خارجی و مثبت شدن تراز اقتصادی در این دولت بدان معنا است که ما معطل چندین کشور غربی برای اقتصاد کشور نشدیم و قطعا دشمنان با وجود تحریم هایی که خودشان به ما تحمیل کرده اند تحمل رشد صادرات و مثبت شدن رشد اقتصادی را ندارند.

وی افزود: نگاه و مسیر درست کشور برای کاهش نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت برای دشمنان خوشایند نیست و حضور میلیونی مردم در صحنه با توجه به تحریم های فلج کننده دشمن برای آنها قابل هضم نیست و آنها در مجامع مختلف به شکست خود در تحریم ها معترف هستند.

سخنگوی دولت با اشاره به مشکلات فراوان اقتصادی در زمان پهلوی گفت: رژیم پهلوی خود را ژاندارم منطقه می دانست ولی با کوچکترین حمله نظامی بدون مقاومت کشور را به دشمن واگذار می کرد اما انقلاب اسلامی به کشور عزت داد و با توجه به ۴۴ سال دشمنی که با تمام قوا علیه ما شکل گرفت اکنون غربی ها معتقد هستند که ایران معادلات نظامی دنیا را بر هم زده است.