مجلس در حمایت از کار و کارگر همراه دولت است
مجلس در حمایت از کار و کارگر همراه دولت است
رئیس مجلس گفت: محدود‌کردن سود ناشی از فعالیت‌های ضد تولید یعنی ثروت‌های بادآورده‌ دلالی و سوداگری باید سرلوحه‌ فعالیت‌های دولت در زمینه‌ی حمایت از کار و کارگر باشد و مجلس نیز در این مسیر همراه دولت محترم خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر، گفت: مجلس یازدهم در دوره‌ فعالیت خود تلاش کرد تا پاسداشت مقام کارگر را فقط یک شعار بدون پشتوانه نداند.

* قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، انقلابی علیه امضاهای طلایی

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار انقلابی علیه امضاهای طلایی و بروکراسی بی‌خاصیت علیه کار و کارگر دانست و افزود: وظیفه‌ خود می‌دانیم تا در مسیر برآورده ساختن مطالبات کارگران سختکوش و عزیز و برداشتن بار مشکلات از روی دوش ایشان پشتیبان دولت محترم در عرصه های‌ تصویب قوانین مورد نیاز باشیم.

قالیباف افزود: موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران یعنی ایجاد اشتغال، مبارزه با فساد و جلوگیری از آسیب به کارگران، ارتقای معیشت و زندگی کارگر و همچنین محدود‌کردن سود ناشی از فعالیت‌های ضد تولید یعنی ثروت‌های بادآورده‌ دلالی و سوداگری باید سرلوحه‌ فعالیت‌های دولت در زمینه‌ی حمایت از کار و کارگر باشد و مجلس نیز در این مسیر همراه دولت محترم خواهد بود.

*هماهنگی و همدلی قوا باید به هم افزایی برای حل مسائل مردم منجر شود

قالیباف در ادامه به بیانات وحدت‌آفرین رهبر معظم انقلاب در نماز باشکوه و ماندگار عید فطر که بر ضرورت همدلی، هم‌افزایی و همکاری سه قوه برای حل مشکلات کشور تأکید فرمودند، اشاره و عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی خود را مکلف می‌داند تا این مطالبه‌ رهبر معظم را سرلوحه‌ تمام فعالیت‌های خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: همانطور که پیش از این نیز ذکر کرده ام هماهنگی و همدلی قوا باید به هم افزایی برای حل مسائل مردم منجر شود و در این راستا مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه افزایش سطوح همکاری با دو قوه‌ دیگر در چارچوب وظایف قانونی خود خواهد بود.

رئیس مجلس تأکید کرد: قاطعیت و عزم جدی هر سه قوه برای رفع کاستی ها کمبودها و ضعف‌ها در مسیر حل مسائل اساسی کشور مهم‌ترین نشانه‌ همدلی و مایه‌ دلگرمی و امیدواری ملت شریف ایران خواهد بود.

قالیباف در ادامه نطق خود یادآور شد: وظیفه‌ خود می دانم از حضور رئیس جمهور محترم  در جلسه‌ استیضاح و اظهارات شفاف و همدلانه‌ ایشان که اجازه ندادند استیضاح و عمل به وظایف نمایندگی بهانه ای برای تصویرسازی اختلاف میان قوا شود و فرصت سوءاستفاده را از دشمن گرفتند به طور ویژه تشکر کنم؛ همچنین از همکاران محترم نماینده می خواهم در تصویب لوایح مورد تقاضای دولت مخصوصا لوایح دو فوریتی با رعایت دقت نظر کارشناسی و تا حدّ امکان نگاه مثبت داشته باشند.

وی ادامه داد: بار دیگر شهادت مظلومانه‌ حضرت آیت الله عباسعلی سلیمانی که در سنگر عضویت در مجلس خبرگان از استان سیستان و بلوچستان و امامت جمعه‌ کاشان خدمات شایان توجهی به مردم و نظام اسلامی ارائه کرده بود به ملت شریف ایران، خانواده‌ معزز، دوستان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت و تعزیت می‌گویم.

رئیس مجلس افزود: همچنین شهادت مظلومانه فرمانده پلیس آگاهی شهرستان سراوان و همسرشان بر اثر تیراندازی و در حین انجام خدمت موجب تأسف گردید. دلاوران و حافظان امنیت کشور و آسایش مردم همواره با اقتدار و قاطعیت در مقابل اشرار و عوامل ناامنی، ایستاده‌اند و هیچ‌گاه اجازه تعدی و اخلال در آرامش و نظم جامعه را نخواهند داد.

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه خود می دانم در برابر شهید دیار سربداران سبزوار، شهید الداغی سر تعظیم فرود بیاورم که در زمانه طعنه‌ها و تخریب‌ها، واجب امر به معروف و نهی از منکر را در چشم مردم ایران جلوه داد و نشان داد در این کشور غیرت جوان متدین ایرانی در دفاع از نوامیس مردم چنان جوشنده است که هر نقشه دشمن را نقش بر آب می‌کند.