سوخت جایگاه های بنزین تامین است
سوخت جایگاه های بنزین تامین است
وزیر نفت گفت: هیچ‌گونه بحث افزایش قیمت سوخت نداریم و سوخت جایگاه های بنزین تامین است.

 

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از فارس، جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز (چهارشنبه، اول شهریورماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت، گفت:‌ به طور جدی یک کار مشترکی را بین وزارت نفت، وزات صمت و شهرداری تهران درخصوص کاهش آلایندگی هوای تهران را پیگیری می کنیم تا به زودی عملیاتی شود.

وی افزود: ما در این طرح برقی‌شدن خودروهای عمومی اعم از تاکسی‌ها و وانت بارها را پیگیری می‌کنیم. اشخاص و سرمایه‌گذارانی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند، وزارت نفت تقبل کرده تا سوخت صرفه‌جویی شده از این طریق را با پرداخت حواله سوخت و یا پرداخت معادل قیمت آن سوخت به نرخ فوب خلیج فارس به سرمایه‌گذار انجام شود. این مسئله انقلابی در صنعت خودروسازی کشور و کاهش آلاینده‌های هوای شهر تهران به وجود می‌آورد.

وزیر نفت از افزایش تولید نفت خام ایران به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز خبرداد و گفت: تا پایان شهریورماه با افزایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای به عدد ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه خواهد رسید.

وی ادامه داد: طی ۴ ماه اول سال ۱۶ درصد بیشتر گاز به نیروگاه ها دادیم یعنی روزانه ۳۶ میلیون متر مکعب به نیروگاه‌ها داده شد که در پی آن ظرفیت ۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع آزاد شده است.

اوجی، بیان کرد: در تمامی جایگاه‌های بنزین کشور عملیات سوخت‌گیری و سوخت رسانی انجام می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه به‌دنبال بی‌اثر کردن تحریم نفت در ماه‌های آینده هستیم، تصریح کرد:‌ هر میزان تشخیص می دهیم نفت تولید و صادر خواهیم کرد.

وی در خصوص بنزین و تامین آن برای کشور، افزود: هیچ‌گونه بحث افزایش قیمت سوخت نداریم و سوخت جایگاه های بنزین تامین است. همه پالایشگاه‌های ما با ظرفیت کامل فعال هستند و ۱۵۰ میلیون لیتر بیشتر از ۴ ماهه سال گذشته ذخایر بنزین داریم.

اوجی اعلام کرد که در تمام جایگاه های سوخت عملیات سوخت‌رسانی طبق روال عادی در جریان است و فضایی که رسانه های معاند به آن دامن زده بودند، خنثی شد.

وی ادامه داد: دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد و از مردم می خواهم با تنظیم موتور و باد لاستیک خودروهای شخصی خود به کاهش مصرف بنزین کمک کنند.

وزیر نفت همچنین از کاهش مصرف بنزین از روزی ۱۳۷ میلیون لیتر در ماه گذشته به ۱۱۳ میلیون لیتر خبرداد