دولت ۱.۵ میلیارد دلار برای توسعه اشتغال روستاییان اختصاص داد
دولت ۱.۵ میلیارد دلار برای توسعه اشتغال روستاییان اختصاص داد
زیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:دولت برای توسعه اشتغال روستاییان و تقویت هر چه بیشتر این بخش مولد کشور، از محل صندوق توسعه، ۱.۵ میلیارد دلار به این بخش اختصاص داد که به زودی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، سیدصولت مرتضوی روز شنبه در حاشیه بهره‌برداری از ۲ طرح تولیدی در آق‌قلا اظهار کرد: دولت سیزدهم تاکنون منابع خوبی از محل تبصره ۱۸ و تلفیق تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ در اختیار استان‌ها قرار داده است و این روند را همچنان ادامه خواهد داد.

وی به نگاه ویژه دولت برای حل مشکلات گلستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون اقدامات بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های زیرساختی و اقتصادی این استان انجام شده که طرح توسعه راه‌ها، آسفالت جاده‌ها، ایجاد دور برگردان‌های ایمن و اصلاح معابر، احداث مسکن روستایی و شهری، واگذاری املاک به مردم، پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان، توسعه نیروگاه‌ها، توسعه هتل‌ها و مراکز تفریحی بخشی از این فعالیت‌ها است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در نتیجه این توجه و حمایت‌ها، متوسط نرخ بیکاری گلستان از متوسط نرخ بیکاری کشور پایین‌تر است.

وی اظهار امیدواری کرد: در ۲ سال آینده بخش قابل توجهی از مشکلات استان گلستان در حوزه زیرساختی از جمله نیروگاه‌ها، تامین منابع آب، توسعه زیرساخت‌های آبی، توسعه تعاونی‌ها، ایجاد شهرک‌های صنعتی، نهضت ملی مسکن و اشتغال برطرف شود.

وزیر تعاون شب گذشته با هدف افتتاح چند پروژه هفته دولت و حضور در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری وارد استان گلستان شد.