معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: در نگاه تحولی وزارت کشور طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی و همچنین اقتصاد دریامحور مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین محسن کوشش تبار  در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در استان بوشهر نیز در بخش‌هایی مانند شیلات و معادن زنجیره ارزش بسیار خوبی وجود دارد که در این حوزه و همچنین حوزه اقتصاد دریامحور برنامه‌ریزی در استان شکل گرفته است.

وی بیان کرد: شناسایی زنجیره‌های ارزش و تکمیل حلقه‌های مفقوده بسیار مهم است زیرا در پرداخت تسهیلات نیز برای تکمیل زنجیره ارزش اولویتی ویژه لحاظ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: در استان بوشهر نیز با هدف تکمیل و شناسایی زنجیره‌ها از ظرفیت های موجود بازدید انجام شد و در این استان تاکنون زنجیره‌هایی ماننده آبزیان و خرما مورد شناسایی قرار گرفته اند.

کوشش تبار ادامه داد: سال پیش ۱۳۰ درصد تعهد استان بوشهر در ایجاد فرصت‌های شغلی محقق شد که در تداوم این مسیر در کارگروه‌های ویژه برای مشکلات فراروی بنگاه‌های اقتصادی تصمیم‌‎گیری می‌شود.

وی گفت: در استان بوشهر با ابزارهای تشویقی لحاظ شده فضای مناسبی برای بخش خصوصی وجود دارد که از جمله این ابزارها می‌توان به تامین زمین و همراه‌سازی بانک‌ها برای رشد بخش خصوصی اشاره کرد.

کوشش تبار ادامه داد: بوشهر همچنین مقام اول در صادرات تجربه کرده که با نگاه عادلانه این موفقیت برای مردم قابل حس است.

وی افزود: استان بوشهر در آینده نه چندان دور نیز پروژه‌های ملی با قابلیت تاثیرگذاری در درآمد سرانه خواهد داشت که این نشان از جایگاه و ظرفیت‌های ویژه استان است.

کوشش تبار ادامه داد: اطلس فرصت سرمایه گذاری در استان‌ها مورد توجه قرار گرفته که در قالب آن فرصت‌های شاخص در سطح بین الملی مطرح و فرصت‌های داخلی نیز در معرض دید سرمایه گذاران داخلی قرار گیرد تا بتوانند در شرایط قابل تحسینی رخ نمایان کنند.