ترور العاروری موجب تحولی خطرناک در جنگ خواهد شد
ترور العاروری موجب تحولی خطرناک در جنگ خواهد شد
حزب الله لبنان بامداد چهارشنبه در واکنش به ترور شهید صالح العاروری در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترور العاروری موجب تحولی خطرناک در جنگ بین محور مقاومت و دشمن صهیونیستی خواهد شد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس سه‌شنبه شب اعلام کرد، صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی حماس، سمیر فندی و عزام الاقرع از فرماندهان قسام و محمود زکی شاهین، محمد الریس، محمد بشاشه و احمد حمود از اعضای حماس در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت شهید شدند.

جنبش حماس افزود، ترور این شهدا، عزم و اراده جنبش و ملت فلسطین را نمی‌شکند و بر قدرت و صلابت آن می‌افزاید.

حزب الله لبنان اعلام کرد، جنایت ترور شهید صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی حماس هرگز بی‌پاسخ نمی‌ماند و مقاومت در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد و به این جنایت پاسخ خواهد داد.

حزب الله ضمن تسلیت شهادت العاروری به ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی و جنبش حماس و دیگر گروه‌های مقاومت، تاکید کرد که این جنایت وحشیانه موجب ایمان هرچه بیشتر مجاهدان در فلسطین، لبنان، یمن، سوریه، ایران و عراق به آرمان عادلانه خود و پایبندی به ادامه راه جهاد و مقاومت تا پیروزی و آزادسازی خواهد شد.

جنبش حزب الله افزود: ترور شهید العاروری و دیگر همراهانش در قلب ضاحیه جنوبی بیروت تجاوزی خطرناک علیه لبنان است.

حزب الله در این بیانیه تاکید کرده است که دشمن غاصب و عاجز صهیونیستی سیاست ترور تمامی افرادی را در پیش گرفته که در عملیات طوفان الاقصی مشارکت داشتند و به دفاع از ملت فلسطین برخواسته‌اند.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن نیز سه‌شنبه شب ترور شهید صالح العاروری در ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم کرد.

وزارت خارجه یمن اعلام کرد، ترور شهید صالح العاروری تنش خطرناکی از سوی رژیم صهیونیستی و نقض فاحش حاکمیت لبنان و حقوق بین‌الملل است.

وزارت خارجه یمن از جامعه جهانی خواست تا به عربده کشی صهیونیست‌ها که به همه قوانین بین المللی توهین کردند، پایان دهد.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن هم جنایت ترور شهید العاروری را محکوم و آن را نقض حاکمیت لبنان عنوان کرد.

محمد علی الحوثی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله نیز گفت: ما بر همبستگی کامل خود با مردم فلسطین تا تضمین حقوق آنها و بیرون راندن متجاوزان اشغالگر تاکید می‌کنیم.

در همین حال؛ تارنمای آمریکایی – اسرائیلی آکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی در پی ترور نائب رئیس دفتر سیاسی حماس به نقل از یک مقام اسرائیلی اعلام کرد که این رژیم خود را برای انتقام بزرگ حزب الله از جمله احتمال بکارگیری موشک های دور برد علیه خود آماده می کند.

منابع صهیونیستی نیز گزارش دادند در پی ترور صالح العاروری از رهبران حماس در ضاحیه بیروت جلسه امنیتی و سیاسی کابینه رژیم صهیونیستی که قرار بود هم اکنون برگزار شود با چند ساعت تأخیر برگزار خواهد شد.

همچنین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اعضای کابینه و اعضای پارلمان این رژیم (کنست) خواسته است که از اظهارنظر در خصوص ترور نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در ضاحیه جنوبی بیروت خودداری کنند.

درپی العاروری، سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی که قرار بود روز پنجشنبه انجام شود، به دوشنبه آینده موکول شد.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی ترکیه سه‌شنبه شب گزارش داد، حماس مذاکرات برای مبادله اسرا را در پی ترور صالح العاروری در ضاحیه جنوبی بیروت متوقف کرده است.۱۲۵