اجرایی سازی سند تحول بنیادین از مهم‌ترین مسائل آموزش و پرورش است
اجرایی سازی سند تحول بنیادین از مهم‌ترین مسائل آموزش و پرورش است
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرایی سازی سند تحول بنیادین یکی از مهم‌ترین مسائل آموزش‌وپرورش است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رضامراد صحرایی در دیدار با جریان مردمی فعالان تعلیم و تربیت درباره مسائل آموزش‌وپرورش اظهار کرد: باید میان مسائل وزارتخانه، مهم‌ترین را احصا و برای آن‌ها راه‌حل ارائه شود و خط پیشرفت در آموزش‌وپرورش مشخص شود، به‌طوری‌که بتوانیم در طول سال‌های آینده، تحول در همه ارکان آموزش‌وپرورش را مشاهده کنیم.

وی در پاسخ به این‌که چرا در آموزش‌وپرورش به دنبال تحول می‌گردیم، اظهار کرد: این مشکل به دلیل مدیریت خطی است که در آموزش‌وپرورش وجود دارد و در آن فقط خروج محصول مهم است و فرآیندها برای ما مهم نیست، بنابراین مدیریت آموزش‌وپرورش از شکل نقطه‌ای باید به‌صورت فرایندی تغییر یابد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بابیان این‌که برای حل هر مشکلی ساختاری به وجود آمده که این ساختارها خود در آینده یک مشکل شده‌اند، بیان کرد: در هر دوره به دلیل این‌که نمی‌توانیم ساختارهای قبلی را بر پایه نیازهای روز یا برنامه‌های جدید تغییر دهیم، ساختارهای جدید با مأموریت‌های جدید ایجاد می‌کنیم که این ساختارها در آینده بخشی از مشکلات می‌شود.

صحرایی بابیان این‌که سند تحول بنیادین برای خاتمه دادن به این مشکلات ایجاد شده است، اظهار کرد: باید به دنبال طرح این پاسخ رفت که چرا نتوانسته‌ایم، سند تحول را اجرایی کنیم. در این میان جریان‌های مردمی فعال در عرصه تعلیم و تربیت می‌توانند نقش موثری را ایفا کنند.

گفتنی است، بنیاد تربیتی مصیر، مدرسه دخترانه انشاء، سازمان تعلیم و تربیت کودک، سازمان پژوهش، مدیر زیست بومی تربیت مدرسه موعود، هنرستان هنر و رسانه، مرکز ملی فضای مجازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرستان فازون ، مدرسه شهید چمران، جمعیت فرهنگیان جوان، مجموعه هدایت تحصیلی امضا، مجموعه هنر و ما، ستاد مدارس محور، اندیشکده تعلی و تربیت، ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، مجموعه الگوی تعلیم و تربیت قاف، مسئول مکتب مهدی، بخش نوجوان سایت Khamenei.ir ، بنیاد تعلیم و تربیت برهان، اندیشکده تربیتی مرآت، بسیج دانشگاه فرهنگیان و مدرسه مهر هشتم اعضای شرکت کننده در این نشست بودند.