ایرانی‌ها ۳.۵ برابر استاندارد جهانی شکر مصرف می‌کنند
ایرانی‌ها ۳.۵ برابر استاندارد جهانی شکر مصرف می‌کنند
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک در کشور ما ۴ برابر استاندارد جهانی است.

حسین فرشیدی در آیین آغاز به کار سلامت شهر در بوستان لاله تهران و برگزاری نمایشگاه هفته سلامت با شعار “حال خوب ساختنی است” اظهار کرد: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

وی با بیان این که فقط با یک اندیشه، ذهن و فکر مثبت می‌توانیم حال خوب بسازیم، افزود: داشتن تغذیه و فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.

فرشیدی با اشاره به این که مردم‌ وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند، اظهار کرد: ما در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در یک‌ دهه گذشته و به ویژه در دو‌سال اخیر اقداماتی برای اصلاح مصرف قند و نمک با برنامه‌های فرهنگی انجام شده است، گفت: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس‌دار در دستور کار قرار دارد. این نان دیابت، سرطان و فشار خون را کاهش می‌دهد. اکنون هزار و ۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.