پرده سرای مهذب نیا با ۶۵ سال سابقه پیشتاز در کیفیت، تنوع و مشتری مداری
پرده سرای مهذب نیا با ۶۵ سال سابقه پیشتاز در کیفیت، تنوع و مشتری مداری
پرده سرای مهذب نیا با ۶۵ سال سابقه فعالیت بدون شک از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین واحد‌های این صنف در شهرستان لاهیجان به شمار می‌رود که بیش از ۶ دهه فعالیت خدمات ارزشمند و گسترده‌ای به هموطنان، شهروندان و اهالی شریف لاهیجان و دیگر مناطق و شهرها ارائه داده است.

صابرین آنلاین – حسین مهذب نیا از فعالان خوشنام در عرصه کسب و کار پرده است که در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما به بیان فعالیت‌ها و خدمات واحد تحت مدیریت خود پرداخته و به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد.وی ابتدا با اشاره به اینکه از ۶۵ سال قبل در این عرصه به صورت تخصصی مشغول فعالیت و خدمات دهی است گفت: از حدود ۲۸ سال قبل در استان گیلان فعالیت خود را شروع کرده که تاکنون همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه طی سال‌های طولانی فعالیت خود در این حرفه در بیشتر استان‌ها و شهرهای مختلف کشور به مردم شریف خدمات ارائه دادم خاطرنشان کرد: در بین شهرها و استان های متعدد که تاکنون در آن حضور داشتم گیلان و شیراز را از همه بیشتر می‌پسندم و به خصوص اهالی گیلان را مردمی فرهیخته، مهمان نواز و خونگرم میدانم و همین ویژگی دلیل و انگیزه اصلی من از ماندگاری و ادامه فعالیت در گیلان است.
مدیر واحد پرده سرای مهذب نیا سپس با اشاره به عمد فعالیت این واحد اظهار کرد: دوخت و نصب پرده و ارائه خدمات مربوطه زمینه اصلی فعالیت‌های این واحد را تشکیل می‌دهد.

وی سپس با اشاره به اینکه در سال‌های اول ورود به این حرفه با فروشندگان و مغازه‌داران همکاری گسترده‌ای داشتیم اما بعداً یک تصادف شدید زندگی و کار من را دگرگون ساخت به طوری که چند سال تحت درمان بودم و فعالیت‌های من به خصوص در سطح شهرستان‌ها و مغازه دارها کاهش یافت به طوری که بعداً همکاری با مغازه‌داران را ملغا نموده و فروش و خدمات دهی را معطوف به مصرف کنندگان کردم.
هرچند مغازه داران نیز بعضاً از خدمات این واحد بهره مند می‌شوند معذالک عمده فعالیت و خدمات دهی این واحد مشتریان خانگی و مصرف کنندگان را پوشش می‌دهد.
مدیر واحد پرده سرای مهذب نیا با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ نوع مدل (جنس) در این واحد موجود است خاطرنشان کرد: هم اینک پرده‌های آماده ای که جهت عرضه به مشتریان عزیز تدارک دیده‌ایم با مناسب‌ترین قیمت و با حداقل حاشیه سود اقتصادی ارائه می‌کنیم ضمن اینکه خدمات اجرا و نصب مدت زمان بسیار کوتاهی (چند دقیقه) را به خود اختصاص می‌دهد.


این فعال مجرب و پیشکسوت در صنعت پرده همچنین با اعلام اینکه در این واحد همه مدل‌ها و رنگ‌های پرده متناسب با سلیقه‌های متنوع متقاضیان گرامی موجود است اضافه کرد: در گذشته کار اندازه‌گیری و طاق زدن، نصب و دیگر مراحل به سختی و در مدت زمان نسبتاً طولانی انجام می‌شد که امروزه این مراحل به سادگی صورت می‌گیرد و خیلی راحت به طاق زدن اقدام می‌کنیم و مشتریان نیز کاملاً راضی و خشنود هستند. وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که از میزان اشتغال زایی در واحد پرده سرای مهذب نیا جویا شد گفت: با چند کارگاه قرارداد همکاری داریم که پارچه را در اختیار بانوان شاغل در آن کارگاه‌ها قرار می‌دهیم که آنها کار دوخت و بسته‌بندی را انجام و به ما تحویل می‌دهند. تعداد این همکاران افزون بر ۵۰ نفر برآورد می‌شود که اشتغال زایی غیرمستقیم این واحد به حساب می‌آید.
حسین مهذب نیا در پاسخ سوال دیگر مبنی بر توسعه این واحد گفت: ایجاد یک مجموعه مشتمل بر تولید پرده ،تولید انواع لباس و کفش اسکیت از جمله اهداف ما در برنامه توسعه واحد است که امیدواریم با فراهم شدن زمینه و بستر مناسب و حمایت دستگاه‌های ذیربط بتوانیم تحقق این اهداف و برنامه‌ها را شروع کرده و با سرعت بیشتری عملیاتی و اجرایی کنیم.وی تصریح کرد: چنانچه مجتمع مزبور اجرا و به بهره‌برداری برسد در سطح خاورمیانه بی‌نظیر خواهد بود .

حسین مهذب نیا با اشاره به واحد تولیدی که در تهران راه‌اندازی نموده ابراز امیدواری کرد که آن واحد نیز به گیلان انتقال یابد.
وی افزود: برای راه‌اندازی واحد تولیدی و مجتمع یاد شده نیاز به فضایی به وسعت تقریبی دو تا سه هزار متر داریم که درخواست ما از مسئولان ذیربط واگذاری زمین به قیمت و شرایط مناسب جهت احداث و راه‌اندازی مجتمع تولیدی می‌باشد که در این صورت برای چندین نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
حسین مهذب نیا همچنین با تاکید بر کیفیت محصولات این واحد افزود: کیفیت در این واحد حرف اول را می‌زند از این رو بخشی از محصولات را به خارج از کشور صادر می‌کنیم که در این زمینه باید یادآور شوم که کفش‌های اسکیت این واحد به لحاظ کیفیت، ظرافت و زیبایی در سطح آسیا کم نظیر بوده و قابل رقابت با بهترین انواع مشابه خارجی است.

وی سپس با اشاره به برخی مشکلات ادامه داد: بر اثر تصادف آسیب شدیدی به من وارد شد که مدت زمان طولانی در بیمارستان و تحت درمان بودم در همان بازه زمانی مسئولان به ما وعده داده بودند که از برخی هزینه‌ها از جمله مالیات معاف هستیم و نیز اداره تامین اجتماعی و اداره کار با ما مساعدت و همکاری خواهند داشت اما این وعده‌ها جنبه عملی به خود نگرفت و مشخصاً مالیات‌های سنگین فشارهای مالی شدیدی به این واحد تحمیل کرده است در عین حال باید اذان نمایم طی بیش از ۶ دهه فعالیت مستمر در این حرفه متاسفانه همواره در مقاطع مختلف با اداره کار چالش‌هایی داشته ایم.
وی افزود: در سال گذشته ۲ میلیون تومان و سال قبل‌تر (۱۴۰۰) مبلغ ۵۰۰ هزار تومان برای این واحد مالیات تعیین شد اما امسال این مبلغ مالیات را به ۲۸ میلیون تومان افزایش دادند در حالی که کسب و کار ما (و بعضاً بیشتر مشاغل و صنوف) در سال جاری با رکود شدیدی همراه شده که علت اصلی آن افزایش سرسام آور قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید عمومی است.


حسین مهذب نیا اضافه کرد: چنانچه تراکنش‌ها و گردش مالی این واحد به دقت مورد رسیدگی قرار گیرد معلوم خواهد شد که تعرفه مالیاتی هیچ تناسبی با درآمد ما ندارد. اساساً معیار ممیزین اداره دارایی در تعیین میزان مالیات شفاف و کارشناسی نیست چراکه مالیات طبق قانون باید بر درآمد صاحبان مشاغل و صنوف تعیین و دریافت شود در حالی که اداره دارایی تراکنش و گردش مالی را معیار تعیین مالیات قرار می‌دهد که بدین ترتیب هزینه‌ها و خریدهای ما را هم شامل می‌شود.
حسین مهذب نیا در ادامه خاطرنشان کرد: علی رغم تمامی مشکلات و چالش‌ها همچنان اجناس با کیفیت و خدمات به نحو احسن به مشتریان عزیز ارائه می‌کنیم .همواره نگاه ما در ارائه خدمات این بوده که خود را جای مشتری می‌پنداریم و هر آنچه را که خود از کیفیت کالا و نوع خدمات از فروشندگان انتظار داریم در برخورد با مشتریان عزیز اعمال می‌کنیم. وی در همین حال اظهار داشت: اما در فروش شرایط مشتریان عزیز را در نظر می‌گیریم و تا حد امکان مساعدت‌های لازم را در نحوه پرداخت هزینه‌ها به عمل می‌آوریم.
مدیر واحد پرده سرای مهذب نیا در خصوص تجهیزات این واحد نیز گفت: خوشبختانه از همان ابتدا تمامی تجهیزات مورد نیاز جهت ارائه هرچه بهتر خدمات به مشتریان عزیز را تهیه و تدارک دیده و در گذر سال‌ها این تجهیزات را به روز رسانی کرده‌ایم.

در حال حاضر همانطور که قبلاً هم اشاره کردم کمبود فضای کار یکی از مشکلات اصلی ما به شما می‌رود که انتظار داریم در این زمینه با مساعدت و تعامل مسئولان قطعه زمینی به مساحت ۲ تا ۳ هزار متر با قیمت و شرایط مناسب در راستای توسعه فضای کاری به این واحد واگذار شود.

حسین مهذب نیا در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای مسئولان متعهد و دلسوز از جمله استاندار گیلان ابراز امیدواری کرد: دستگاه‌های زیر مجموعه استانداری به خصوص ادارات کار و دارایی همکاری و مساعدت لازم را با واحد های صنفی از جمله واحد پرده سرای مهذب نیا به خصوص در کاهش تعرفه مالیاتی به عمل آورده و با واحدهای صنفی تعامل بیشتری داشته باشند.

  • منبع خبر : صابرین آنلاین