همه سناریوها آماده است
همه سناریوها آماده است
دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار وزیر خارجه ایران گفت: امروز وضعیت مقاومت عالی است و همه سناریوها کاملا آماده است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفرش به لبنان، با «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار تحولات جاری منطقه بویژه تحولات فلسطین پس از عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی  و تهاجم مستمر رژیم صهیونیستی به غزه و جنایات جنگی و ضدبشری رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی علیه غیرنظامیان و همچنین اقدامات تجاوزکارانه این رژیم علیه مسجدالاقصی و کرانه باختری و آمادگی کامل گروه‌های مقاومت فلسطینی برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این دیدار توضیحاتی در خصوص تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و رایزنی با کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی و پیگیری تشکیل جلسه اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی با هدف توقف فوری جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، لغو محاصره ظالمانه انسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی شامل دارو، غذا، سوخت و آب آشامیدنی به نوار غزه ارائه کرد .

طرفین در این دیدار با محکوم کردن حمایت یکجانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی از تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین و تجلیل از حمایت‌های گسترده مردمی از مقاومت فلسطینی در اقصی نقاط جهان، بر ضرورت  وحدت و انسجام ملت‌ها و دولت‌های اسلامی و آزادیخواهان جهان و اقدام فوری و هماهنگ برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

سید حسن نصرالله گفت: امروز وضعیت مقاومت عالی است و همه سناریوها کاملا آماده است.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان در لبنان همچنین با نخست وزیر پیشبرد امور، وزیر خارجه و رئیس پارلمان دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات فلسطین گفت وگو کرد. وی عصر دیروز نیز سفری چند ساعته به دمشق داشت و مجددا به بیروت بازگشت. وزیر خارجه پیش از این هم به عراق سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرده بود.