مانع‌تراشی مدعیان حقوق بشر در برابر آتش‌بس در غزه
مانع‌تراشی مدعیان حقوق بشر در برابر آتش‌بس در غزه
با وجود فاجعه‌بار شدن بحران انسانی در غزه ؛ کشورهای غربی مدعی حقوق بشر با ایجاد آتش‌بس برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم بی دفاع غزه مخالفت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تاکنون بیش از ۷ هزار نفر که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند بر اثر  حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده‌اند اما کشورهای غربی مدعی حقوق بشر ؛ درخواست‌های آتش‌بس را نادیده می گیرند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران در کاخ سفید، گفت که «پس از آزادی همه گروگان‌های حماس»، می‌توان درباره آتش‌بس گفتگو کرد.

اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که برای آتش‌بس در غزه فشار نخواهد آورد؛ «پیتر استانو»، سخنگوی کمیسیون اروپا، گفت: در این مرحله هیچ درخواستی برای آتش‌بس از سوی اتحادیه اروپا وجود ندارد و اتحادیه به دلیل حملات مداوم حماس خواستار آتش‌بس نشده است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هم در جریان سفر به اراضی اشغالی، مدعی شد: ائتلاف بین‌المللی تشکیل شده علیه داعش می‌تواند علیه حماس نیز بجنگد و فرانسه برای این امر آماده است و خواستار ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای و ملی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی است.

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان نیز از رژیم صهیونیستی حمایت کرد و مدعی شد: اسرائیل نیز مانند هر کشور دیگری در جهان حق دارد در چارچوب قوانین بین‌المللی از خود در برابر تروریسم دفاع کند.

«استفن هبسترایت»، سخنگوی دولت آلمان، در پاسخ به پرسشی درباره آتش‌بس، گفت: ما از نزدیک و به طور قطع در کنار اسرائیل هستیم.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، ضمن تکرار موضع این کشور درباره «حق اسرائیل برای دفاع از خود» از ذکر «آتش‌بس» اجتناب کرد.

وزارت خارجه سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور بار دیگر «اقدامات تروریستی، شلیک موشک‌های بی‌رویه به سمت اسرائیل و ربوده شدن شهروندان اسرائیلی» را محکوم می‌کند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، به دلیل جانبداری از رژیم صهیونیستی به شدت هدف انتقاد قرار گرفته است.