رشد ۲۰ درصدی جابه جایی کالا طی سال جاری در گروه کشتیرانی
رشد ۲۰ درصدی جابه جایی کالا طی سال جاری در گروه کشتیرانی
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود کاهش درآمدها نسبت به سال قبل، حجم جابه جایی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل ۲۰ درصد رشد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدرضا مدرس خیابانی» در مراسم گرامیداشت فرارسیدن ۲۵ ژوئن(چهارم تیر ماه) روز جهانی دریانورد افزود: کسب و کار دریایی همیشه بر مدار سود نیست و با وجود اینکه طی سال ۱۴۰۱ رکورد جدیدی در درآمدزایی کسب کردیم، امسال اینگونه نبود.

وی گفت: در حالیکه سال گذشته تعرفه حمل‌و نقل دریایی مناسب بود، طی سه ماهه نخست امسال تعرفه‌ها کاهش یافته و به تبع آن درآمدها نیز کاهشی شده است، با این حال در بخش حجم جابه جایی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل ۲۰ درصد رشد را تجربه کرده‌ایم.

روز جهانی دریانورد با اشاره به راهبرد تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری و تکلیف ایشان به رونق تولید افزود: گروه کشتیرانی با توجه به درآمد مناسب سال قبل، نوسازی و بهسازی ناوگان و همچنین بهبود هرچه بیشتر وضعیت منابع انسانی را در دستور کار قرار دارد.

مدرس خیابانی از جمله دستاوردهای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی یک سال اخیر را بدل شدن این گروه به شرکتی لجستیکی دانست و خاطر نشان کرد: گروه کشتیرانی اکنون به عنوان شرکتی لجستیکی و چندوجهی، کالاها را از شرق دور، چین و هند تا آسیای میانه، روسیه و قزاقستان از طریق کریدور شمال – جنوب جابه جا می‌کند.

وی به سفر رئیس‌جمهور به آمریکای لاتین و ونزوئلا اشاره و تصریح کرد: در این سفر با اقتدار و افتخار مطرح شد که تولیدات ایرانی به دورترین نقاط این قاره رسیده است که این مهم به همت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و دریانوردان سرفراز آن با برقراری خطوط منظم کشتیرانی به قاره آمریکای لاتین محقق شده است.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: رکوردهای حمل و نقلی و اقتدار دریایی کشور جز با تلاش خستگی‌ناپذیر دریانوردان میسر نیست به همین سبب در گروه کشتیرانی در جهت جبران خدمات و کسب رضایتمندی آنان اقدامات لازم صورت گرفته است که تداوم خواهد داشت.

وی دریانوردی را شغلی ارزشمند و راهبردی ارزیابی کرد و ادامه داد: کمبود نیرو در این بخش می‌تواند برای کشور آسیب‌زا باشد بنابراین گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای جذب و آموزش جوانان واجد شرایط، اقدامات موثری را انجام داده که از جمله می توان به جذب ۴۰۰ نفر دانشجوی دریانوردی طی سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.

مدرس خیابانی تعداد دانشجویان جذب شده در رشته‌های مختلف دریانوردی از سوی گروه کشتیرانی را ۳۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: امکانی فراهم کرده‌ایم که دانشجویان برای گذراندن دوره کارورزی خود بر روی شناورهای گروه حاضر شوند که در این راستا ۱۸۰ نفر دانشجو به کشتی ها اعزام شدند که این امر طی سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.