تحریم ایران در راه مبارزه با مواد مخدر به ضرر خود تحریم‌کنندگان است
تحریم ایران در راه مبارزه با مواد مخدر به ضرر خود تحریم‌کنندگان است
فرمانده انتظامی کشور گفت: افزایش تحریم‌ها بر مبارزه با مواد مخدر نیز سایه افکنده است، اما به تحریم‌کنندگان جمهوری اسلامی هشدار می‌دهیم که تحریم در حوزه موادمخدر ناهوشمندانه‌ترین تحریم است زیرا تحریم ایران به کاهش امنیت جهان خواهد انجامید.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، سردار پاسدار احمدرضا رادان در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز مواد مخدر جهان را درگیر کرده است، و این موضوع به منطقه خاصی محدود نمی شود و چالشی برای همه کشورهاست.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی نیز به واسطه جایگاه استراتژیک و مهم خود در مبارزه با مواد مخدر جهان امروز پیشتازتر از هرجای دیگری مبارزه ای پیوسته و خستگی ناپذیر دارد.

وی افزود: حقیقت پیش رو این است که امروز ما با موضوع مواد مخدری روبرو هستیم که همچنان اژدهای چند سر مافیا به دنبال ظهور و بروز و تقویت تجارت مواد مخدر به خاطر سود سرشار این حوزه دارد.

رادان گفت: امروز سودآوری مواد مخدر مهم ترین عامل در تشویق مافیا و انگیزه برای کشت و توزیع است بنابراین ضربه زدن به این اقتصاد باید اولویت باشد.

وی تاکید کرد: تولید تریاک از یک طرف و افزایش تولید مواد مخدر صنعتی زنگ خطری برای تمام جهان است و افزایش قیمت تریاک بنابر دلایل مختلف باعث شد که این اقتصاد حیات یابد و طی یک سال ارزش قاچاق و بازار مواد مخدر در سال ۲۰۲۱ از ۴۲۵ میلیون دلار به ۱۴۵۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۲ برسد که نشان می دهد چه میزان اقتصاد مواد مخدر مشوق برای ورود مافیا و تداوم حیات اژدهای چند سر مواد است.

فرمانده انتظامی کشور تصریح کرد: علاوه بر این افزایش تحریم ها نیز سایه بر مبارزه با مواد مخدر افکنده است. اما به تحریم کنندگان جمهوری اسلامی هشدار می دهیم که تحریم در حوزه مواد مخدر ناهوشمندانه ترین تحریم است زیرا تحریم ایران به کاهش امنیت جهان خواهد انجامید. دنیا بداند در راه مبارزه با مواد مخدر هرچقدر جمهوری اسلامی تحریم باشد ضرر را خود آن کشورها خواهند دید.

رادان افزود: با این حال تحریم ها برای ما برکتی بود که در عرصه های دیگر به دستاوردهایی برسیم که در غیر این صورت نمی توانستیم به آن دست یابیم.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی با تقدیم ۴ هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر برای امنیت جهان ایستاده است و برای آرامش تمام جهان شهید تقدیم می کند.

با قانونی کردن مواد مخدر کاملا مخالف هستیم

فرماده انتظامی جمهوری اسلامی قانونی کردن مصرف مواد مخدر در برخی کشورها را پاک کردن صورت مسئله دانست و گفت: جمهوری اسلامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری به طور کامل مخالف این رویه است.

سردار رادان با بیان اینکه راه مقابله با مواد مخدر پیشگیری است و جز این راه دیگری وجود ندارد، تاکید کرد: مواد مخدر بحران اجتماعی است و ما به طور کامل با قانونی کردن آن‌ مخالف هستیم.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی درباره نقش سایر کشورها گفت: خوشبختانه کشور پاکستان که در مسیر اصلی ترانزیت مواد مخدر از کشور افغانستان قرار دارد به طور جدی وارد میدان شده است و در خصوص تقویت مرزها گام های سازنده برداشته است.

وی با انتقاد از عملکرد کشور افغانستان در تعهدات کاهش تولید و حفاظت از مرزها برای جلوگیری از قاچاق مواد گفت: سایر کشورها نقش خود را به خوبی ایفا نمی کنند.

به گفته سردار رادان، جمهوری اسلامی در عرصه مقابله با مواد مخدر جزو پیشتازترین دولت هاست و پلیس ما نیز جزو پیشتازان است.

وی اضافه کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر هیچکدام از کشورهای دنیا در حوزه مبارزه و پیشگیری و بخصوص درمان حتی نزدیک به ایران نیستند.

سردار رادان تاکید کرد: تحریم های ظالمانه با وجود ایجاد موانع اما در هدف ما خللی ایجاد نکرده است و به طور حتم نتیجه منفی این رفتار را مردم کشورهای تحریم کننده خواهند دید.