اعتراف قالیباف به یک واقعیت درباره مردم
اعتراف قالیباف به یک واقعیت درباره مردم
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هرکجا در مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی محیط زیست دچار آسیب شدیم، همان نقطه‌ای است که مردم را از گردنه کار و مشارکت اثرگذار حذف کردیم.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از مهر: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هرکجا در مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی محیط زیست دچار آسیب شدیم، همان نقطه‌ای است که مردم را از گردنه کار و مشارکت اثرگذار حذف کردیم.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در افتتاحیه سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ضمن گرامیداشت عید مبعث، اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) فرستاده شد تا پیام الهی را از طریق معجزه قرآن به بشریت منتقل کند و اکنون همه ما باید معنای دقیق توحید را درک کنیم و دست رد به سینه ظالمان بزنیم.
وی افزود: تا زمانی که در صراط مستقیم حرکت می‌کنیم و متکی به فرهنگ قرآنی و عاشورایی هستیم، تردید نداریم که پیروزیم.

رییس مجلس ادامه داد: امروز هرکجا در مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی محیط زیست دچار آسیب شدیم، همان نقطه‌ای است که از سنت‌های الهی فاصله گرفتیم و مردم را از گردنه کار و مشارکت اثرگذار حذف کردیم.

قالیبالف در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: ما امروز مدیون شهدا و امام شهدا هستیم که انقلاب اسلامی را با منطق قرآن پایه‌گذاری کردند و مبتنی بر سنت‌های الهی پیش بردند و ثابت کردند که دین برای زندگی است و دین یک امر فردی و شخصی نیست، بلکه جامعیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز مهندسی نظام انقلاب اسلامی بر مبنای حکومت برای استقلال، آزادی و مبارزه با ظلم است و طبیعی است که ظالمین همیشه در مقابل انقلاب اسلامی بایستند و نخواهند که ما استقلال و آزادی داشته باشیم.

رییس مجلس افزود: ما نیز باید تلاش کنیم که مبتنی بر سنت‌های الهی و با توجه به مردمی که انقلاب بدون آن‌ها معنی و مفهومی ندارد، بتوانیم تولید قدرت و ثروت و معرفت و منزلت کنیم و در این راه که راه امام و شهداست و در مسیری که مقام معظم رهبری برای ما مشخص می‌فرمایند، پیش ببریم و بتوانیم در حقیقت حمایت از مستضعفین و محرومین را مورد توجه قرار بدهیم.

قالیباف تصریح کرد: ما مطمئن هستیم که نصرت الهی شامل حال آن‌ها که در مسیر الهی مطمئن گام بردارند و پیش بروند خواهد شد. بدون شک ملت‌ها با فهم قرآن و با عمل به قرآن عزت و منزلت پیدا می‌کنند و می‌توانند رفاه و آسایش پیدا کنند، می‌توانند تولید معرفت و علم کنند، می‌توانند پیشرفت کنند، اما آن چیزی که از همه مهم‌تر هست این است که ما در سایه قرآن و مکتب الهی، وحدت و همدلی را در جامعه مسلمانان توسعه بدهیم و این را به‌عنوان یک اصل بدانیم.

وی وحدت و همدلی مسلمین را امری مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: امروز می‌بینیم که چطور رژیم صهیونیستی در میان کشورهای اسلامی و در منطقه جنوب غربی آسیا، وحدت مسلمین را هدف گرفته و می‌خواهد میان امت اسلامی اختلاف ایجاد کند تا هزینه ارتباط با این رژیم را کاهش دهد و قدرت و عزت را از طریق شکستن وحدت مسلمین به دست بیاورد.