اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان به طرح کاشت یک میلیارد درخت
اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان به طرح کاشت یک میلیارد درخت
معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص ردیف بودجه مستقل به مبلغ حدود ۲۴۰ میلیارد تومان به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سوی سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

نقی شعبانیان اختصاص ردیف بودجه مستقل برای طرح کاشت یک میلیارد درخت را اتفاقی خوب توصیف کرد و افزود: این ردیف بودجه مستقل برای تامین، کاشت و مراقبت از نهال‌های منابع طبیعی در عرصه‌های مختلف و در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت اختصاص یافته و برای سال ۱۴۰۲ از این محل، مبلغ نزدیک به ۲۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: هر چند هزینه کاشت یک میلیارد درخت و نگهداری از آن زیاد است، اما تخصیص ردیف بودجه مستقل به این طرح، اقدامی ارزشمند از سوی دولت محسوب می‌شود.

شعبانیان اظهارداشت: با توجه به این که تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال منابع طبیعی در سال جاری تقریبا به اتمام رسیده است، از این رو امسال اعتباری که از محل ردیف بودجه مستقل طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت دریافت می‌کنیم، صرف عملیاتی همچون مراقبت، نگهداری، وجین کردن و مبارزه با آفات نهال‌های تولید شده خواهد شد.

وی پیش‌بینی کرد: این اعتبار پس از تفکیک و مشخص شدن نیاز استانی براساس اقدامات و فعالیت‌هایی که در راستای عملیات کاشت و مراقبت از نهال‌های منابع طبیعی انجام می‌دهند، سریع پرداخت شود.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان این که ایران از نظر زیرساخت‌های تولید نهال تقریبا جزو ۱۰ کشور جهان قرار دارد، تصریح کرد: هرچند بسیاری از این زیرساخت‌ها طی سالیان گذشته از بین رفته بودند، اما با اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اکثر نهالستان‌ها احیا شده‌اند.