آمار جنایت‌های رژیم صهیونیستی به روایت سازمان حقوق‌بشر اروپا-مدیترانه
آمار جنایت‌های رژیم صهیونیستی به روایت سازمان حقوق‌بشر اروپا-مدیترانه
سازمان حقوق بشر اروپا-مدیترانه جمعه شب و پس از برقراری آتش‌بس چهار روزه در نوار غزه، آخرین آمار جنایت‌های رژیم صهیونیستی در این باریکه را اعلام کرد.

این سازمان حقوق بشری اعلام کرد که از زمان آغاز حملات علیه غزه در هفت اکتبر (۱۵ مهرماه) با احتساب هفت هزار مفقود که زیر آوارها هستند، ۲۰ هزار و ۳۱ فلسطینی شهید شدند.

این سازمان اعلام کرد که از این تعداد، هشت هزار و ۱۷۶ تن کودک هستند.

این مرکز اعلام کرد: تیم ما دقایقی پیش آمار جدید شمار قربانیان فلسطینی را منتشر کرد که این آمار حتی شامل کسانی می شود که زیر آوار قرار داشتند و فرصتی برای زنده بودن آنها وجود نداشته است.

این نهاد حقوق بشری همچنین اعلام کرد: بسیار نگران گزارشی هستیم که بیانگر آن است که سازمان بهداشت جهانی شاید عامدانه یا غیرعامدانه ربوده شدن کارمندان ارشد پزشکی بیمارستان شفا را تسهیل کرده باشد.

سازمان حقوق بشر اروپا-مدیترانه جزییات بیشتر و شمار مجروحان حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را اعلام نکرده است.

گزارش این سازمان حقوق بشری پس از آن انجام می شود که آتش‌بس چهار روزه میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (۳ آذرماه) به وقت محلی آغاز شد.

این آتش بس قرار بود روز پنج‌شنبه (۲ آذرماه) ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شده با یک روز تاخیر از روز جمعه در غزه انجام شد.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.