۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد امسال خودکفا می‌شوند
۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد امسال خودکفا می‌شوند
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه طی برنامه‌ریزی انجام شده امسال قرار است ۱۰۰ هزار مددجو با توانمندسازی از پوشش این نهاد خارج شوند، گفت: ما در این نهاد از حوزه حمایت مددجویان عبور کرده‌ایم و وارد حوزه توانمندسازی شده‌ایم.

مرتضی بختیاریدر مراسم توانمندسازی پنج هزار مددجوی زیرپوشش حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با قدردانی از زحمات بانک‌های عامل و کارآفرینان در اجرای جشن توانمندسازی این مددجویان در استان افزود: کارآفرینان یاوران اشتغال هستند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که توسط کمیته امداد توانمند شدند دست بر روی زانوی خود گذاشته و زحمات بسیار کشیده‌اند، تصریح کرد: سه شاخص عمده برای کسانی که از پوشش این نهاد خارج می‌شوند وجود دارد، ابتدا اینکه دهک درآمدی این افراد افزایش پیدا کند، دوم یک سال از مدت زمان تسهیلاتی که از کمیته گرفته‌اند گذشته باشد و سوم اینکه شاخص درآمدی آنان به نقطه‌ای بیش‌ از آنچه که در شورای کار به تصویب رسیده، برسد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) باید توانمندسازی مددجویان را با رعایت تکریم در صدر برنامه‌های خود قرار دهد، تاکید کرد: حمایت‌های کمیته امداد از سالمندان و بیماران صعب العلاج(سخت درمان) به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

وی اظهارداشت: تلاش داریم سایر مددجویان این نهاد را نیز در زنجیره اشتغال قرار دهیم و زمینه درآمد باثبات همراه با اشتغال پایدار آنان را فراهم کنیم.

بختیاری بیان کرد: افراد زیادی هستند که خود نیازمند بوده‌اند امروز از طریق اشتغال کمیته امداد نه تنها خود بلکه برای افراد دیگری نیز شغل ایجاد کرده اند و در این زمینه راهبران شغلی از گام اول تا آخر این افراد را از جنبه‌های مختلف همراهی می‌کنند.

وی اظهارداشت: در سراسر کشور بیش‌ از پنج هزار راهبر شغلی داریم که خدمات ارزشمندی انجام می‌دهند و به دنبال این هستیم در آینده بیش از ۵۰ درصد از اهداف ایجاد اشتغال این کمیته توسط این راهبران انجام شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه براساس آمار از وزارت جهاد کشاورزی یک سوم تولید پیله ابریشم کشور توسط مددجویان کمیته امداد بوده است، افزود: در زمینه رشد تولید در کنار دولت هستیم زیر در این استان باید به سمت اشتغال پایدار حرکت کرد.

بختیاری با تاکید به اهمیت اشتغال خُرد برای مددجویان کمیته امداد به آمار ۵۳ درصدی زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد اشاره و تاکید کرد که اشتغال خرد بهترین زمینه را برای توانمندسازی این افراد فراهم خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به ویژگی های شهثید سلیمانی در سطح جهان و تاثیرات ایشان در جبهه مقاومت گفت: اتحاد و یکانگی که در استان کرمان وجود دارد از برکات این شهید است.؛ سردار دل ها پرچم‌دار وحدت در کشور نیز بود.

به گزارش ایرنا در انتهای آیین توانمندسازی پنج هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان از ۸۰۰ سری جهیزیه شامل پنج قلم کالا هر سری به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال نیز رونمایی شد که طبق اعلام مسئولان کمیته امداد استان قرار است میان زوج‌های نیازمند این دیار توزیع شود.