معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: توجه به اخلاق و معنویت در کنار آموزش و تحصیل و مهم‌تر از آن کسب سواد رسانه‌ای برای نسل جدید بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد حسینی روز شنبه در آیین نواختن زنگ مهر سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ در هنرستان فاطمه الزهرا (س) مشهد اظهار داشت: در حوادث پاییز سال گذشته کشور شاهد وقوع جنگ جهانی رسانه‌ای علیه ایران اسلامی بودیم به طوری که ظرف ۴۶ روز پنج رسانه اقدام به انتشار سه هزار و ۸۰۰ دروغ علیه کشور ما کردند.

معاون رییس جمهور افزود: بنابراین اصل لازم است که در کنار مسائل علمی و آموختن دانش، حتما به کسب بینش سیاسی برای ارتقای توان تحلیلی خود بپردازیم و این برای دانش آموزان و نسل جوان ما ضرورت دارد تا تحت تاثیر شایعات و دروغ ها قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه شعار “مدرسه قوی، ایران قوی” که برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ تعیین شده است در اصل حقیقتی برای بیان جایگاه مدرسه در پیشرفت و توسعه کشور است، گفت: این حقیقت را در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شاهد بودیم که با دم گرم معلمان، دانش آموزان وارد عرصه دفاع از کشور و جمهوری اسلامی شدند که اگر این فداکاریها، ایثار، گذشت، رشادت، شجاعت و شهادت طلبی ها نبود امروز ما یک ملت خوار و ذلیل بودیم و همچون دوران قاجار و پهلوی، دشمنان بخشی از کشور را جدا می کردند.

وی با بیان اینکه در آن دوران این فرزندان برومند ایران بودند که عزت و شرافت را برای ملت ایران به ارمغان آوردند، افزود: در دوران جنگ تحمیلی ۳۶ هزار دانش آموز از میان دهها هزار دانش آموز به جبهه رفته، شهید شدند بنابراین اکنون مسوولیت خطیری بر عهده تک تک شما دانش آموزان برای حفظ داشته ها و ارزشهای انقلاب قرار دارد.

معاون رییس جمهور با صحه گذاشتن بر وجود برخی کاستی ها و نارسایی ها در کشور، گفت: ما در کشور خانواده هایی را داریم که بیش از ۶ و تا ۹ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده اند و به هیچ وجه نباید دوران جنگ تحمیلی را اندک شمرد.

وی با بیان اینکه مسوولیت شما دانش آموزان در حوزه علم و دانش بسیار سنگین است، افزود: ما برای در اهتزاز ماندن پرچم ایران اسلامی باید تلاش کنیم و حال که در شرایط تحریم و فشار هستیم باید بر توانمندی های خود بیفزاییم.

حسینی با اشاره به تحریم های ظالمانه گفت: اکنون جوانان ما در قالب هشت هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور با حمایت دولت از ایده های نو وخلاقانه تلاش دارند تا نیازهای کشور و ملت را بر طرف کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دیدار سالانه رهبر انقلاب با معلمان به دلیل اهمیت جایگاه و نقش معلمان است و باید همه ما بدانیم که هرچه قدرتمندتر و توانمندتر باشیم هیچ قدرتی به خودش اجازه تهدید ما را نمی‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رژه روز گذشته نیروهای نظامی را نشان دهنده سطح قدرت ایران دانست و افزود: اکنون ایران اسلامی این میزان از عزت را در دنیا دارد که رییس جمهور ایران با اقتدار در مجمع عمومی سازمان ملل، محکم و قدرتمند نظام سلطه و غرب را محکوم کرده و به چالش می کشد.

وی خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه نسل قبل از شما زحمات خود را کشیده اند و اکنون نیز بخشی از همان تلاشگران و مدافعان کشور در خدمت مردم برای اعتلای کشور هستند، بیان کرد: تاکید دولت بر مهارت آموزی است چراکه امروز کشور ما در عرصه صنعت نیازمند نیروی ماهر برای تحقق پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تا کنون سه هزار و ۲۵۹ کلاس جدید در استان خراسان رضوی ساخته شده است، افزود: در یکسال اخیر نیز هزار و ۱۰۰ کلاس جدید با کمک خیران و حمایت دولت احداث شده است و علاوه بر آن قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به میزان ۵۰ هزار میلیارد ریال و خیران پنج هزار میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در استان تعهد داده اند که تلاش خوبی برای رفع چالش های مربوط به فضای آموزشی در این استان می تواند باشد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این آیین یکی از چالش های مهم عرصه آموزش و پرورش را کمبود فضای آموزشی دانست و گفت: افزایش سرانه فضای آموزشی از دغدغه های جدی استان است که که البته با همت خیران و توجه دولت خدمتگذار در حال مدیریت این مساله هستیم.

یعقوبعلی نظری بیان کرد: امیدواریم با همتی که وجود دارد تا پایان کار دولت سیزدهم بخش جدی عقب ماندگی‌های خراسان رضوی از نظر سرانه فضای آموزشی جبران شود.