هدف تشکیل وزارت بازرگانی بهبود معیشت مردم است
هدف تشکیل وزارت بازرگانی بهبود معیشت مردم است
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، بهبود اقتصاد و معیشت مردم را از برنامه‌های جدی دولت مردمی دانست و گفت: تشکیل منظم ستاد تنظیم بازار و تقویت همکاری با همسایگان و کشورهای همسو در همین راستا انجام گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، میثم لطیفی که به‌عنوان نماینده دولت در دفاع از لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در جلسه علنی امروز مجلس سخن می‌گفت، تصریح کرد: اقتصاد و معیشت مردم از ابتدا مورد تأکید دولت مردمی بوده و تشکیل منظم ستاد تنظیم بازار، تقویت دستگاه‌های نظارتی خصوصاً سازمان تعزیرات، نقش آفرینی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده، تقویت بازرگانی داخلی و خارجی، افزایش تراز بازرگانی و توسعه همکاری با همسایگان و کشورهای همسو در همین راستا انجام گرفته است.

وی در عین حال متذکر شد: آنچه در میدان و کف بازار وجود دارد، برازنده ملت شریف ایران نیست. لذا همواره در دولت و شوراهای مختلف دغدغه به حداقل رساندن آمار تورم بوده است؛ البته این مسأله امروز نیست و از سال‌های گذشته مورد توجه بوده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به لایحه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت که سال ۹۷ مطرح شد، یادآور شد: اگر چه لایحه مذکور در سال‌های گذشته به سرانجام نرسید، ما در دولت اعلام آمادگی کردیم که این لایحه بار دیگر در دستور کار قرار بگیرد که البته موضوع تشکیل سازمان بازرگانی به نتیجه نرسید.

لطیفی با بیان اینکه تشکیل سازمان یا وزارت بازرگانی برای دولت تفاوتی ندارد، اظهار کرد: سفره مردم، مبارزه با فساد و حکمرانی صحیح و عادلانه مهم است و در همین راستا خواستار تجمیع بازرگانی داخلی و خارجی، حمایت از مصرف کننده و تولید کننده، نظارت بر بازار و موضوع مربوط به صادرات خارجی و توسعه تجارت در وزارت بازرگانی هستیم تا اختیاراتی که قبلاً وزارت کشاورزی و صمت داشته‌اند، در یک مجموعه متمرکز شود.

وی ادامه داد: این تمرکز به دولت در تنظیم بازار و قیمت‌گذاری و توزیع عادلانه خدمات کمک می‌کند. در سال ۱۳۹۰ ادغام دو وزارتخانه مطرح شد و از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۸ وزیر در این وزارتخانه تغییر کردند؛ بنابراین وزارت صمت نتوانسته براساس اهداف مورد نظر و در حوزه مدیریت یکپارچه و زنجیره تولید نقش‌آفرینی کند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: طی ۱۲ سال گذشته ساختار وزارت صمت ۶ مرتبه تغییر کرده و متأسفانه به‌رغم اینکه هدف یکپارچه‌سازی بوده اما هیچ‌کدام از وزرا نتوانستند آنچه مورد انتظار است، به خوبی راهبری و اجرا کنند.