تلاش دولت، رسیدن به اقتدار غذایی است
تلاش دولت، رسیدن به اقتدار غذایی است
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مساله اقتصاد و اقتدار غذایی کشورمان گفت: همه تلاش ما در دولت سیزدهم رسیدن به قدرت و اقتدار غذایی است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، سید جوادساداتی نژاد روز شنبه در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرستان میناب هرمزگان افزود: امروز در دنیا فقط غذا در حد امنیت غذایی نیست بلکه حاکمیت، قدرت و سلاح است؛ بعضی از کشورهای صاحب قدرت و مدعی امروز غذا را به سمت سلطه کردن پیش برده‌اند و سیاست‌مدار آمریکایی نیز مدعی است که دولت‌ها را با ارز و ملت‌ها را با غذا کنترل می‌کنیم.

وی ادامه داد: هدف کشاورز ایرانی، امروز تولید یک غذای ساده نیست بلکه کشاورزان، دامداران، باغداران و آبزی پروران ما امروز تولید کننده قدرت برای جمهوری اسلامی هستند و حاکمیت ایران را دارای اقتدار می‌کنند لذا با این چشم انداز غذایی در جنوب غرب آسیا، دولت سیزدهم کار خود را در محورهای مختلف شروع کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی، نداشتن سند اراضی کشاورزی را یکی اساسی ترین مشکل کشاورزان عنوان کرد و گفت: طبق قانون حد نگار که در سال ۹۴ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، بایستی تا سال ۹۹ تمامی زمین‌های کشاورزی ایران صاحب سند تک برگی می شد که تا قبل از دولت سیزدهم تنها چهار درصد این اراضی صاحب سند بود.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز با برنامه‌ریزی که انجام شده، ۲۰ درصد اراضی کشاورزی دارای سند شدند و تا پایان ۱۴۰۲ رفع تداخلات همه زمین‌های کشاورزان انجام می شود و به فضل خداوند تا پایان دولت سیزدهم مجموع اراضی کشاورزی از این سند بهره‌مند خواهند شد.

وی دومین مساله را در حوزه امنیت غذایی کشور دانست و گفت: کشت قراردادی مدرن ترین ابرازی بوده که در دنیای امروز برای حمایت کشاورز وجود دارد؛ چرا که تولید و حرکت به سمت خودکفایی بوده و هم معیشت کشاورز را تامین می کند و مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب نیز است.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در ابتدای دولت سیزدهم ۲۵۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی ایران تحت قرارداد قرار گرفت و در این فصل زراعی یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت قراردادی رفت که تا پایان دولت سیزدهم آن را توسعه می دهیم تا کشاورز دغدغه ای غیر از تولید نداشته باشد.

ساداتی نژاد، صادرات محصولات کشاورزی را یکی دیگر از محورهای کار دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در این دولت ۲۲ درصد تولید غلات کشور رشد داشت؛ همچنین هفت و نیم میلیون تن خرید گندم از کشاورزان داشتیم و در این مدت قیمت گندم از پنج هزار تومان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

وی یادآور شد: چون کشت ایران گندم پایه است لذا ۸۳ هزار میلیارد تومان به گندمکاران این کشور بابت خرید پول داده شد؛ چرا که هرچه قدر گندم افزایش پیدا کند سایر تولیدات کشاورزی هم با آن خود را هماهنگ می کند و کشاورزی در ایران به سمت اقتصادی شدن حرکت می کند.

آزادی و امنیت ایران را مدیون تفکر بلند امام راحل هستیم

وزیر جهادکشاورزی، ۲۲ بهمن را تجلی اراده بزرگ مردمان ایران زمین در کالبد انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی(ره) این حرکت پویا و عظیم را در جهان استارت زد و ما را از زیریوغ استکبار نجات داد و امروز آزادی و امنیت کشورمان را مدیون تفکر بلند ایشان هستیم.

ساداتی نژاد، استان هرمزگان را یکی از سنگرهای دفاع از ولایت و میناب نیز نماد شهر بسیجی دانست و بیان کرد: بیش از چهل سال است که دشمنان از شیوه و ترفندی برای ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی و مایوس کردن مردم تلاش کرده اما هرچه جلوتر آمدیم تا به امروز انقلاب ما در دل مردم مستعضف دنیا نفوذ بیشتری کرده است.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به مروری نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهارکرد: انقلاب ما یک انقلاب مادی نبود و مردم ما برای رفاه بیشتر انقلاب نکردند بلکه اهداف بلندی در حوزه معنویت و عزت و اقتدار داشتند و می خواستند بله قربان گوی دیگران و قدرت های جهانی نباشند.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب هویت ایرانی نداشتیم، آزادی نداشتیم، انتخاب نداشتیم، دچار تحقیر و حقارت و خفت بودیم، در حوزه های مادی، زیرساختی و حمل و نقلی هم شرایط خوبی نداشتیم و مستشاران آمریکایی برای ما تصمیم گیری می کردند؛ در کنار آن بی هویتی و حقارتی که وجودداشت زنان ما هم جایگاهی نداشتند بنابراین مردم ما انقلاب کردند برای اینکه هویت دینی و عزت ایرانی خودشان را پیدا کنند.

ساداتی نژاد اذعان کرد: در طول سال‌های انقلاب تا به امروز شرایط عادی را طی نکردیم بلکه موانع بی شماری پیش پای این انقلاب بوده اما با وجود این موانع، فتنه ها، جنگ تحمیلی وهزاران مسائلی مثل ترور و تحریم مردم ما ایستادند و مقاومت کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم ما در مسیر انقلاب امیدوار حرکت کرده و هرگز ناامید نمی‌شوند، گفت: رهبرمعظم انقلاب نیز بهترین تحلیل را در خصوص اغتشاشات اخیر ارائه کرد و دشمنان و منافقان کوردل در این فتنه هم مثل همیشه ناکام ماندند.