بهره‌مندی رایگان بیش از ۲۰ میلیون روستایی از بیمه سلامت
بهره‌مندی رایگان بیش از ۲۰ میلیون روستایی از بیمه سلامت
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیش از ۲۰ میلیون روستایی و عشایری از بیمه رایگان سلامت استفاده می‌کنند که عمده هزینه‌ها با استفاده از این بیمه در بخش دولتی با نظام ارجاع پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین از وبدا، محمد مهدی ناصحی افزود: مردم در روستاها و مناطق عشایرنشین تحت پوشش بیمه سه گانه قرار دارند و بیمه سلامت در بخش بستری ۹۵ درصد از هزینه های بیمارستانی و در بخش سرپایی ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه را پوشش می دهد.

وی اظهار داشت: آموزش و پایش برای پزشکان و کادر سلامت در روستاها با استفاده از راهنماهای بالینی در قالب بازآموزی برای پزشکان در حوزه های مختلف از جمله تجویز آنتی بیوتیک ها، مراقبت دیابت، فشارخون، غربالگری و سایر موارد، در تفاهم نامه جدید ذکر شده و اجرایی می شود.

مدیرعامل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: هر چهار هزار نفر یک پزشک، هر هفت هزار نفر یک ماما و هر ۱۵ هزار نفر یک دندانپزشک و هر ۴۰ هزار نفر یک کارشناس بهداشت روان و یک کارشناس بهبود تغذیه خواهند داشت و این خدمات به تدریج ادغام می شود و امیدواریم توانبخشی را در سال آینده به بسته های خدمات در روستاها اضافه کنیم.

در کشور کمبود پزشک نداریم

ناصحی در مورد ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کشور، با تاکید بر اینکه ما در کشور با کمبود پزشک مواجه نیستیم، گفت: به دلیل دریافتی پایین، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را نمی توانستیم تضمین کنیم، اما با همکاری که بین حوزه ‌های مختلف وزارت بهداشت صورت گرفته، امیدواریم این ماندگاری افزایش یابد.

وی تصریح کرد: تحولی که در نظام سلامت در تفاهم نامه امسال دیده شده، بیشتر بحث فنی است و یکهزار و ۶۵۰ میلیارد تومان برای دارو و یکهزار و۱۰۰ میلیارد تومان برای مکمل ها است.

ناصحی در مورد پرداختی کادر سلامت در روستاها گفت: ۸۰ درصد جمع دریافتی پزشک و کادر سلامت را تا پایان ماه و ۲۰ درصد باقی مانده تا پایان فصل تسویه می شود و بحث پرداخت به روستاها را حداقل ۲ سال منظم کردیم و ما به تفاوت امسال را با نظام جدید پرداخت خواهیم کرد.